Schade claimen

Neem direct contact op met Europ Assistance:
Tip: Hoe vollediger u de schade omschrijft en bewijzen versterkt, des te sneller kan een schade worden afgewikkeld. Raadpleeg de algemene voorwaarden voor details.

Tips en adviezen Europ Assistance

Komt u toch in een vervelende situatie terecht, dan is het wel zo fijn als u weet wat u moet doen. Deze tips en adviezen helpen u om snel en adequaat te handelen. Zo weet u zeker dat eventuele problemen efficiënt worden opgelost. Niet alleen achteraf door uw verzekering, maar ook op het moment zelf. Bekijk hier de tips en adviezen als u een verzekering heeft afgelosten in 2018. 

Hulp & advies

Creditcard
Het is aan te raden altijd een creditcard mee op reis te nemen. Als u bijvoorbeeld een (vervangende) auto wilt huren, krijgt u die vaak niet mee als u geen creditcard heeft.

Europ Assistance Hulplijn

Als er iets mis gaat tijdens de reis dan kunt u een beroep doen op Europ Assistance via tel. +31-(0)707 00 71 01. Houd uw verzekeringspas bij de hand en noteer eerst de plaatsnaam en het telefoonnummer waarop u te bereiken bent voor u met Europ Assistance belt.
Bel direct Europ Assistance bij: 
  • Ziekenhuisopname 
  • Ongeval of ziekte 
  • Artsbezoek*
  • Noodgedwongen eerdere terugkeer 
  • Extra kosten** 
  • Uitval van uw auto, caravan of kampeerauto
* Heeft u een arts nodig, dan wordt u doorverwezen naar een betrouwbare arts. U wordt behandeld zonder dat u hoeft te betalen. Moeten de kosten toch direct betaald worden, vraag dan een gespecificeerde rekening.
** Neem voor het maken van extra kosten, zoals extra reis- en verblijfkosten, vooraf contact op met Europ Assistance.

Tips bij diefstal, verlies of beschadiging van uw bagage

  • Doe bij diefstal of verlies aangifte bij de plaatselijke politie en vraag een schriftelijk bewijs
  • Doe bij diefstal of verlies ook aangifte bij de reis-/hotelleiding
  • Laat bij vermissing of beschadiging tijdens (openbaar) vervoer een schriftelijke verklaring opmaken door de vervoerder (luchtvaartmaatschappijen: Property Irregularity Report)
  • Bewaar beschadigde artikelen tot na de schadeafwikkeling
  • Diefstal van geld en reisdocumenten uit een vervoersmiddel is nooit verzekerd