Veelgestelde vragen

Voordat u vertrekt
  • Ik heb geen vakantiemagazine ontvangen?
    U ontvangt het vakantiemagazine enkele weken voor aankomst per post thuis. 
  • Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt. Wat moet ik doen?
    U ontvangt uw reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na het vastleggen van uw reservering per e-mail. Indien u deze bevestiging kwijt bent geraakt, verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten). Wij zullen vervolgens uw reserveringsbevestiging opnieuw naar u sturen per e-mail. U dient deze goed te bewaren, uit te printen en mee te brengen naar het park.
  • Waar kan ik de inventarislijst van de accommodaties vinden?
    Op onze website zijn geen inventarislijsten van de accommodaties te vinden. Mocht u vragen hebben over de inventaris van de accommodaties, neemt u dan contact op met de receptie van het betreffende park.
  • Waarom registreer ik de gegevens van mijn reisgezelschap?
    Landal GreenParks is wettelijk verplicht de gegevens van alle gasten die op het park verblijven te registreren. Hiervoor ontvangt u bij uw reserveringsbevestiging een nachtregistratieformulier. Om het inchecken voor u te versoepelen, verzoeken wij u het formulier thuis te printen, volledig in te vullen en af te geven bij de receptie bij aankomst op het park. U kunt het nachtregistratieformulier ook downloaden op de website.
  • Waar kan ik de adressen en routebeschrijvingen naar de parken vinden?
    De routebeschrijving van de parken krijgt u automatisch thuis gestuurd wanneer u een reservering heeft gemaakt. Deze staat vermeld in de parkbrochure. Heeft u een last minute reservering gemaakt of wilt u alvast kijken hoe een bepaald park te bereiken is, dan kan dat ook via onze website. Op de website van het betreffende park vindt u altijd een routebeschrijving onder 'praktische info'.
Inchecken
Verblijf
  • Wat zijn de aankomsttijden en verblijfslengtes bij Landal GreenParks?
    Een verblijf bij Landal GreenParks heeft de volgende lengtes:

    Soort verblijf  Lengte 
    Weekendverblijf  Een weekend begint vrijdag 15.00 uur* en eindigt maandag 10.30 uur (3 nachten) 
    Midweekverblijf  Een midweek begint maandag 15.00 uur* en eindigt vrijdag 10.30 uur (4 nachten) 
    Weekverblijf   Een week loopt van vrijdag** 15.00 uur* tot vrijdag 10.30 uur (7 nachten) 
    of van maandag** 15.00 uur* tot maandag 10.30 uur (7 nachten) 
    1,5 weeksverblijf  Dit verblijf loopt van vrijdag 15.00 uur* tot maandag 10.30 uur (10 nachten)
    of van maandag 15.00 uur* tot vrijdag 10.30 uur (11 nachten) 
    2 weeksverblijf   Dit verblijf loopt van vrijdag 15.00 uur* tot vrijdag 10.30 uur (14 nachten) 
    of van maandag 15.00 uur* tot maandag 10.30 uur (14 nachten) 
    Campingplaats
    Een campingplaats kunt u vanaf 13.00 uur betrekken en op de vertrekdag dient u de plaats vóór 12.00 uur vrijgemaakt te hebben.***

    De openingstijden van de receptie zijn per park en per periode verschillend. Kijk bij het betreffende park op de pagina 'praktische info' om te zien tot hoe laat u kunt aankomen. Faciliteiten (zoals het zwembad) kunt u meestal op uw aankomstdag vanaf 10.00 uur gebruiken. Ook op de dag van uw vertrek zijn deze nog de hele dag voor u beschikbaar.

    Op een groot aantal parken is het ook mogelijk om een afwijkend verblijf te reserveren. Dit is m.u.v. vakanties en feestdagen mogelijk en op basis van beschikbaarheid. Een afwijkend verblijf kunt u telefonisch reserveren via het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).

    * Op een aantal parken, waaronder Hof van Saksen, Landal Resort Maria Alm en Alpine Lodge Lenzerheide, kunt u na 16.00 uur in uw accommodatie.
    ** In de vakantieparken in Oostenrijk en Zwitserland duurt een week in het hoogseizoen van zaterdag 15:00 uur tot zaterdag 10:30 uur.
    *** Tegen betaling kunt u tot 18.00 uur op uw campingplaats blijven, mits deze nog niet opnieuw verhuurd is. Informeer hiernaar op de dag van vertrek voor 12.00 uur.
  • Met hoeveel personen kan ik gebruik maken van de accommodatie?
    In de omschrijving van de accommodatie staat aangegeven voor hoeveel personen de accommodatie geschikt is. Dit aantal komt overeen met het aantal beschikbare bedden in de accommodatie en is het maximaal aantal toegestane personen. Vanwege veiligheidsvoorschriften is het niet mogelijk meer personen te accepteren. Er kunnen dus geen extra bedden/kampeerbedden/luchtbedden in de accommodatie bijgeplaatst worden. 

    In de accommodaties wordt een kind onder de 3 jaar wel als extra persoon geaccepteerd (tenzij anders aangegeven). Het kind kan dan in een kinderbedje slapen. Er is slechts één kindje in een kinderbedje toegestaan per accommodatie (tenzij anders aangegeven).
  • Ik wil graag tijdens mijn verblijf visite ontvangen. Is dit mogelijk?
    Het is zeker mogelijk om tijdens uw verblijf visite in de accommodatie te ontvangen. Wanneer de visite blijft overnachten in de accommodatie, dient u dit bij de parkreceptie te melden. Voor de visite worden de kosten van het bedlinnen en de toeristenbelasting in rekening gebracht. Het is enkel mogelijk om visite te laten overnachten, wanneer dit niet het maximaal aantal personen, dat is toegestaan in de accommodatie, overschrijdt.
  • Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?
    Afhankelijk van beschikbaarheid kunt u uw verblijf verlengen. Dit kan ter plekke op het park of voor aankomst telefonisch via het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).
  • Wordt er op de parken een borgsom gevraagd bij aankomst?
    Het park is gerechtigd om een borgsom te vragen van maximaal € 500. In de meeste gevallen zult u hier van te voren van op de hoogte worden gesteld door het park. Dit staat tevens opgenomen in de Algemene Voorwaarden. Wanneer u vooraf wenst te weten of er een borgsom gevraagd wordt, adviseren wij u om contact op te nemen met de parkreceptie.
Kinderen
  • Kan ik extra kindermeubilair bijboeken?
    U kunt uiteraard (extra) kindermeubilair bijboeken, indien dit mogelijk is op het park van uw keuze.
    • Kinderbed inclusief kinderbedlinnen  € 11,95
    • Kinderstoel € 5
    • Kinderbox € 5
    U kunt online aangeven in het reserveringsproces bij 'extra's' wat u aan extra kindermeubilair wilt bij boeken. Natuurlijk kunt u ook telefonisch doorgeven wat u extra wenst te reserveren.
  • Wat wordt er precies bedoeld met een kinderbed?
    Een kinderbed is een bed voor de allerkleinsten. Een kinderbed kan een campingbed of houten kinderbed betreffen. Dit is afhankelijk van het park. Kinderen tot 3 jaar (0 t/m 2 jaar) kunnen in een kinderbed slapen. Het kinderbed is 1,20 x 0,60 m. Kinderen vanaf 3 jaar slapen in een groot bed. Geef bij het reserveren aan of u gebruik wilt maken van een kinderbed, dan zorgen wij voor het kinderbedlinnen € 6,95 p.p. .

    Extra kinderbed
    Op een groot aantal parken is het mogelijk een extra kinderbedje (€ 11,95 inclusief kinderbedlinnen) te reserveren.
  • Welke speciale voorzieningen heeft Landal GreenParks voor kinderen op de parken?
    Op een groot aantal parken vindt u voorzieningen speciaal voor kinderen:
    • Kinderclub
    • Kinderspeelhoek
    • Kinderboerderij of dierenweide
    • Speelattributen of speeltuin
    • Spelotheek
    • Indoorspeelparadijs
    Wij informeren u graag over de aanwezige faciliteiten op het park van uw keuze.
  • Worden er activiteiten voor kinderen georganiseerd op de parken?
    Op en rond de parken van Landal GreenParks is genoeg te beleven voor zowel kinderen als volwassenen. Kijk op de pagina van het park van uw keuze onder 'op en rond het park' om te zien welke activiteiten op het park of in de directe omgeving van het park georganiseerd worden. In de schoolvakanties worden er op een geselecteerd aantal parken ook speciale evenementen en activiteiten georganiseerd zoals shows, de kinderkookbuzz en nog veel meer!
  • Op welke parken zijn indoorspeelparadijzen?
    In de indoorspeelparadijzen kunnen de kinderen uren naar hartenlust spelen, klimmen, klauteren, kruipen en springen. Hierbij is rekening gehouden met de gedragsspecifieke kenmerken van de verschillende leeftijdscategorieën, zodat er voor elk kind een uitdaging ligt.
Klachten
  • Ik heb een klacht over het park. Waar kan ik mijn klacht kwijt.
    Ondanks de zorg en de inspanning van Landal GreenParks kunt u van mening zijn dat u een gerechtvaardige klacht heeft met betrekking tot uw vakantieverblijf. Deze klacht dient u in eerste instantie ter plaatse en direct bij het management van het park van uw verblijf te melden, zodat de mogelijkheid kan worden geboden om de klacht ter plaatse op te lossen.

    Indien een klacht - ondanks de inspanningen van het parkmanagement niet naar tevredenheid is opgelost, dan heeft u uiterlijk 1 maand na vertrek uit het park van uw verblijf de gelegenheid de klacht schriftelijk in te dienen bij:

    Landal GreenParks B.V. 
    Afdeling Gastenservice 
    Postbus 175 
    2260 AD Leidschendam

    of per email naar gastenservice@landal.com o.v.v. reserveringsnummer, NAW-gegevens, datum verblijf, parknaam en accommodatienummer. De klacht zal dan met de grootste zorg worden behandeld.
     
    Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
     
    Mocht ook dit niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan heeft u tot uiterlijk 3 maanden na vertrek uit het park de gelegenheid de klacht te laten behandelen door de Geschillencommissie Recreatie in Den Haag dan wel de klacht voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter. De beslissing van deze commissie heeft de kracht van een bindend advies.

    Voor uitgebreide informatie verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.
  • Ik heb een klacht over Landal GreenParks. Waar kan ik deze kwijt?
    Indien u een klacht heeft over Landal GreenParks, kunt u deze schriftelijk indienen bij:

    Landal GreenParks B.V. 
    Afdeling Gastenservice 
    Postbus 175 
    2260 AD Leidschendam

    of per email naar gastenservice@landal.com o.v.v. reserveringsnummer, NAW-gegevens, datum verblijf, parknaam en accommodatienummer. De klacht zal dan met de grootste zorg worden behandeld.

    Bekijk de klachtenprocedure voor meer informatie. Voor uitgebreide informatie verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.
  • Ik heb een klacht over het park waar ik momenteel verblijf. Waar kan ik deze kwijt?
    Wij hopen uiteraard dat u met een tevreden gevoel op onze parken verblijft. Mocht u op het park verblijven en tegen iets aanlopen waar u een klacht over heeft, dan adviseren wij u om dit bij de parkreceptie te melden. Uiteraard zullen de receptiemedewerkers alles in werking stellen om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.