Veelgestelde vragen

Uitchecken
  • Wat wordt er van mij verwacht voordat ik uitcheck?

    Op je vertrekdag vragen we je om de accommodatie bezemschoon achter te laten en de vaatwasser uit te ruimen. Daarnaast om het bedlinnen in de waszak in de gang te zetten en jouw afval naar de afvalcontainers te brengen. Heb je de open haard gebruikt? Fijn als je de aslade leegt in de vuilnisbak (liever de stofzuiger hier niet voor gebruiken). 

  • Hoe laat moet ik mijn accommodatie verlaten?

    Op de dag van vertrek kun je uiterlijk om 10:30 uur je sleutels van de accommodatie weer inleveren bij de receptie.

Voordat je vertrekt naar een van onze parken
  • Waar kan ik de inventarislijst van de accommodaties vinden?

    Op onze website zijn geen inventarislijsten van de accommodaties te vinden. Mocht je vragen hebben over de inventaris van de accommodaties, neemt dan contact op met de receptie van het betreffende park.

  • Waarom hebben jullie de gegevens nodig van mijn reisgezelschap?

    We zijn wettelijk verplicht om de gegevens van alle gasten die op het park verblijven te registreren. Als je dit doorgeeft in MijnLandal-account, kun je sneller inchecken en genieten van je verblijf op ons park. Ook kun je binnen MijnLandal zelf een reisgenoot toevoegen of verwijderen. Dit gaat om reisgenoten die hetzelfde aantal dagen verblijven als jij. Dus niet om familie/vrienden die één nachtje blijven slapen.

  • Waar kan ik de adressen en routebeschrijvingen naar de parken vinden?

    Het adres en de routebeschrijving naar het park vind je op de betreffende parkpagina onder ‘praktische info’.

  • Wanneer en hoe ontvang ik mijn reserveringsbevestiging?

    Binnen 24 uur ontvang je van ons per mail een reserveringsbevestiging. Check voor de zekerheid ook even je ongewenste mail. Heb je de reserveringsbevestiging niet ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt? Neem dan contact met het Contact Center. Dan sturen wij de reserveringsbevestiging opnieuw. Bewaar je reserveringsbevestiging goed en neem deze mee naar het park. 

    Tip: laat de reserveringbevestiging via je mobiel zien, dan is printen niet nodig.

  • Waar kan ik het huisnummer van mijn accommodatie vinden?

    Bij aankomst op het park wordt het huisnummer bekendgemaakt. Wil je liever al eerder het huisnummer weten? Dat kan! Het huisnummer van je accommodatie is vanaf 1 week voor aankomst terug te vinden in de Landal-app. Klik hier om de app te downloaden.

Inchecken
Verblijf
  • Kan ik mijn elektrische auto op het park opladen?

    Op de meeste parken bevindt zich een laadpaal, waar twee auto’s tegelijkertijd opgeladen kunnen worden. Bekijk onder het kopje ‘praktisch’ op de parkpagina van het betreffende park om erachter te komen of er bij jouw geboekte verblijf een laadpaal aanwezig is. 

  • Wat zijn de aankomsttijden en verblijfslengtes bij Landal GreenParks?

    Een verblijf bij Landal GreenParks heeft de volgende lengtes:

    Soort verblijf  Lengte 
    Weekendverblijf  Een weekend begint vrijdag 16.00 uur* en eindigt maandag 10.30 uur (3 nachten) 
    Midweekverblijf  Een midweek begint maandag 16.00 uur* en eindigt vrijdag 10.30 uur (4 nachten) 
    Weekverblijf   Een week loopt van vrijdag** 16.00 uur* tot vrijdag 10.30 uur (7 nachten) 
    of van maandag** 16.00 uur* tot maandag 10.30 uur (7 nachten) 
    1,5 weeksverblijf  Dit verblijf loopt van vrijdag 16.00 uur* tot maandag 10.30 uur (10 nachten)
    of van maandag 16.00 uur* tot vrijdag 10.30 uur (11 nachten) 
    2 weeksverblijf   Dit verblijf loopt van vrijdag 16.00 uur* tot vrijdag 10.30 uur (14 nachten) 
    of van maandag 16.00 uur* tot maandag 10.30 uur (14 nachten) 
    Campingplaats
    Een campingplaats kun je vanaf 13.00 uur betrekken en op de vertrekdag dien je de plaats vóór 12.00 uur vrijgemaakt te hebben.***

    De openingstijden van de receptie zijn per park en per periode verschillend. Kijk bij het betreffende park op de pagina 'praktische info' om te zien tot hoe laat je kunt aankomen. Faciliteiten (zoals het zwembad) kun je meestal op de aankomstdag vanaf 10.00 uur gebruiken. Ook op de dag van je vertrek zijn deze nog de hele dag voor beschikbaar.

    Op een groot aantal parken is het ook mogelijk om een afwijkend verblijf te reserveren. Dit is m.u.v. vakanties en feestdagen mogelijk en op basis van beschikbaarheid. Een afwijkend verblijf kun je telefonisch reserveren via het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).

    * Op een aantal parken, waaronder parken in Denemarken kun je na 15.00 uur in jouw accommodatie.
    ** In de vakantieparken in Oostenrijk en Zwitserland duurt een week in het hoogseizoen van zaterdag 15:00 uur tot zaterdag 10:30 uur.
    *** Tegen betaling kun je tot 18.00 uur op jouw campingplaats blijven, mits deze nog niet opnieuw verhuurd is. Informeer hiernaar op de dag van vertrek voor 12.00 uur.

  • Met hoeveel personen kan ik gebruik maken van de accommodatie?

    In de omschrijving van de accommodatie staat aangegeven voor hoeveel personen de accommodatie geschikt is. Dit aantal komt overeen met het aantal beschikbare bedden in de accommodatie en is het maximaal aantal toegestane personen. Vanwege veiligheidsvoorschriften is het niet mogelijk meer personen te accepteren. Er kunnen dus geen extra bedden/kampeerbedden/luchtbedden in de accommodatie bijgeplaatst worden. 

    In de accommodaties wordt een kind onder de 3 jaar wel als extra persoon geaccepteerd (tenzij anders aangegeven). Het kind kan dan in een kinderbedje slapen. Er is slechts één kindje in een kinderbedje toegestaan per accommodatie (tenzij anders aangegeven).

  • Ik wil graag tijdens mijn verblijf visite ontvangen. Is dit mogelijk?

    Het is mogelijk om tijdens je verblijf visite in de accommodatie te ontvangen. Voor bezoek ontvangen op een vakantiepark gelden dezelfde richtlijnen als voor bezoek ontvangen in een thuissituatie. Houdt altijd 1,5 meter afstand met personen van buiten je huishouden. Voor de visite worden de kosten van het bedlinnen en de toeristenbelasting in rekening gebracht.

  • Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?

    Afhankelijk van beschikbaarheid kun je jouw verblijf verlengen. Dit kan ter plekke op het park of voor aankomst telefonisch via het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).

Kinderen
  • Kan ik extra kindermeubilair bijboeken?

    Je kunt uiteraard (extra) kindermeubilair bijboeken, indien dit mogelijk is op het park van jouw keuze.

    • Kinderbed inclusief kinderbedlinnen *
    • Kinderstoel
    • Kinderbox € 5,95
    *Op Landal Resort Maria Alm € 15
    Je kunt online aangeven in het reserveringsproces bij 'extra's' wat je aan extra kindermeubilair wilt bij boeken. Natuurlijk kun je ook telefonisch doorgeven wat je extra wenst te reserveren.

  • Wat wordt er precies bedoeld met een kinderbed?

    Een kinderbed is een bed voor de allerkleinsten. Een kinderbed kan een campingbed of houten kinderbed betreffen. Dit is afhankelijk van het park. Kinderen tot 3 jaar (0 t/m 2 jaar) kunnen in een kinderbed slapen. Het kinderbed is 1,20 x 0,60 m. Kinderen vanaf 3 jaar slapen in een groot bed. Geef bij het reserveren aan of je gebruik wilt maken van een kinderbed, dan zorgen wij voor het kinderbedlinnen € 7,50 per kind per verblijf.

    Extra kinderbed
    Op een groot aantal parken is het mogelijk een extra kinderbedje (* inclusief kinderbedlinnen) te reserveren.

    *Op Landal Resort Maria Alm € 15

  • Welke speciale voorzieningen heeft Landal GreenParks voor kinderen op de parken?

    Op een groot aantal parken vind je voorzieningen speciaal voor kinderen:

    • Kinderclub
    • Kinderspeelhoek
    • Kinderboerderij of dierenweide
    • Speelattributen of speeltuin
    • Spelotheek
    • Indoorspeelparadijs
    Wij informeren je graag over de aanwezige faciliteiten op het park van jouw keuze.

  • Worden er activiteiten voor kinderen georganiseerd op de parken?

    Op en rond de parken van Landal GreenParks is genoeg te beleven voor zowel kinderen als volwassenen. Kijk op de pagina van het park van jouw keuze onder 'op en rond het park' om te zien welke activiteiten op het park of in de directe omgeving van het park georganiseerd worden. In de schoolvakanties worden er op een geselecteerd aantal parken ook speciale evenementen en activiteiten georganiseerd zoals shows, de kinderkookbuzz en nog veel meer!

  • Op welke parken zijn indoorspeelparadijzen?

    In de indoorspeelparadijzen kunnen de kinderen uren naar hartenlust spelen, klimmen, klauteren, kruipen en springen. Hierbij is rekening gehouden met de gedragsspecifieke kenmerken van de verschillende leeftijdscategorieën, zodat er voor elk kind een uitdaging ligt.

Klachten
  • Ik heb een klacht over het park. Waar kan ik mijn klacht kwijt.

    Ondanks de zorg en de inspanning van Landal GreenParks kun je van mening zijn dat je een gerechtvaardige klacht hebt met betrekking tot jouw vakantieverblijf. Deze klacht dien je in eerste instantie ter plaatse en direct bij het management van het park van jouw verblijf te melden, zodat de mogelijkheid kan worden geboden om de klacht ter plaatse op te lossen.

    Indien een klacht - ondanks de inspanningen van het parkmanagement niet naar tevredenheid is opgelost, dan heb je uiterlijk 1 maand na vertrek uit het park van jouw verblijf de gelegenheid de klacht schriftelijk in te dienen bij:

    Landal GreenParks B.V. 
    Afdeling Gastenservice 
    Postbus 95991
    2509 CZ Den Haag

    of per email naar gastenservice@landal.com o.v.v. reserveringsnummer, NAW-gegevens, datum verblijf, parknaam en accommodatienummer. De klacht zal dan met de grootste zorg worden behandeld.
     
    Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.
     
    Mocht ook dit niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan heb je tot uiterlijk 3 maanden na vertrek uit het park de gelegenheid de klacht te laten behandelen door de Geschillencommissie Recreatie in Den Haag dan wel de klacht voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter. De beslissing van deze commissie heeft de kracht van een bindend advies.

    Voor uitgebreide informatie verwijzen wij je naar onze algemene voorwaarden.

  • Ik heb een klacht over Landal GreenParks. Waar kan ik deze kwijt?

    Indien je een klacht hebt over Landal GreenParks, kun je deze schriftelijk indienen bij:

    Landal GreenParks B.V. 
    Afdeling Gastenservice 
    Postbus 95991
    2509 CZ Den Haag

    of per email naar gastenservice@landal.com o.v.v. reserveringsnummer, NAW-gegevens, datum verblijf, parknaam en accommodatienummer. De klacht zal dan met de grootste zorg worden behandeld.

    Bekijk de klachtenprocedure voor meer informatie. Voor uitgebreide informatie verwijzen wij je naar onze algemene voorwaarden.

  • Ik heb een klacht over het park waar ik momenteel verblijf. Waar kan ik deze kwijt?

    Wij hopen uiteraard dat je met een tevreden gevoel op onze parken verblijft. Mocht je op het park verblijven en tegen iets aanlopen waar je een klacht over hebt, dan adviseren wij je om dit bij de parkreceptie te melden. Uiteraard zullen de receptiemedewerkers alles in werking stellen om jouw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.