| Nieuws

Landal GreenParks meest duurzame reismerk van Nederland

De Sustainable Brand Index is een internationaal onafhankelijk onderzoek over duurzaamheid en de communicatie van consumentenmerken. In Europa worden jaarlijks ruim 58.000 consumenten geïnterviewd in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en sinds 2017 ook in Nederland. Dit jaar zijn er in Europa 1348 merken beoordeeld, waarvan 175 uit Nederland. Ruim 7.700 Nederlanders zijn bevraagd naar hun beoordelingen van duurzaamheid van bekende merken. Landal GreenParks voert de sector Travel & Leisure aan, een van de veertien sectoren in zeven branches waarin de merken zijn verdeeld. Overall winnaar werd Tony’s Chocolonely (foodsector). Daarnaast werden de branchewinnaars IKEA (retail), Albert Heijn (supermarkten). Greenchoice (energie), ANWB (mobiliteit), Tesla (automotive), Rabobank (banken) en Landal GreenParks (travel & leisure) bekendgemaakt.

“We zijn heel trots op deze waardering! Landal GreenParks is voor de derde keer op rij verkozen tot meest duurzame reismerk van Nederland. Daar willen we onze medewerkers, partners en gasten graag voor bedanken, want we doen dit samen,” aldus Dirk Anbeek, algemeen directeur van Landal GreenParks. “Samen willen we onvergetelijke vakanties waarmaken, met een positieve impact op natuur, regio, mensen en klimaat. We laten gasten de natuur beleven en stimuleren hen om het bewustzijn van onze leefomgeving en de liefde voor de natuur mee naar huis te nemen. De huidige onzekere tijd onderstreept het belang van duurzaamheid. Bij Landal nemen we onze rol en blijven we investeren in een duurzame samenleving.”

Bekijk de video over het meest duurzame reismerk van Nederland. Voor meer informatie over de activiteiten van Landal op het gebied van duurzaamheid kijk op www.landal.nl/duurzaamheid.