Veelgestelde vragen

Parkinformatie - Algemeen
  • Kan ik met meerdere gezinnen in een vakantiehuis in Nederland?

    Bekijk de regels voor 'vakantie in Nederland' op de website van de Rijksoverheid. Ontvang naast je eigen huishouden niet meer dan 4 personen per dag (met uitzondering van kinderen tot en met 12 jaar) en houd je aan de basisregels.

  • Moet ik een coronapas laten zien bij aankomst op het park of in de accommodatie?

    Nee, je hoeft geen coronapas te laten zien bij aankomst op het park of in de accommodatie. Op plekken waar je geen coronapas nodig hebt (zoals de parkshop), geldt de mondkapjesplicht en 1.5 meter afstand.

  • Waarom verschillen de maatregelen op de parken?

    Elk park is uniek, qua ligging en faciliteiten. We wegen daarom per land en per park zorgvuldig af welke maatregelen we nemen.

  • Zijn mondkapjes verplicht bij een bezoek aan een van de vakantieparken?

    Nederland
    In de publieke binnenruimtes is het op al onze Nederlandse parken verplicht om een mondkapje te dragen. Dit is ook het geval op alle andere plekken (binnen en buiten) waar geen 1.5 meter afstand gehouden kan worden en in het openbaar vervoer.

    Ga je naar de Waddeneilanden? Zorg dan dat je een mondkapje op doet op de boot. De veerboot naar de Waddeneilanden wordt ook gezien als openbaar vervoer.

    België
    Het is voor iedereen vanaf 6 jaar verplicht om een mondkapje te dragen in alle openbare binnenruimtes. Dit geldt ook voor de binnenfaciliteiten op onze parken.

    Duitsland
    In Duitsland is een mondkapje verplicht in alle openbare gelegenheden en afgesloten ruimtes. Dit is geldig op en buiten de parken.

    Oostenrijk
    In Oostenrijk geldt een FFP2-mondkapjesplicht buiten wanneer geen 2 meter afstand gehouden kan worden, op alle openbare plekken en in binnenruimtes (bijvoorbeeld in de supermarkt, het openbaar vervoer en de kabelbanen). Vanaf 12 jaar is het verplicht een FFP2-masker dragen; voor kinderen tussen 6 en 11 jaar is een nauwsluitend mondkapje voldoende.

    Denemarken
    Het dragen van een mondkapje is niet verplicht. Deze zijn alleen verplicht op het vliegveld. 

    Groot-Britannië
    Mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer, supermarkten, winkels en ziekenhuizen. Ook wordt het aanbevolen om op plekken waar dit niet mogelijk is afstand te houden. 
     
    Tsjechië
    In Tsjechië is een mondkapje verplicht op plaatsen waar het niet mogelijk is om afstand te houden, vooral in binnenruimtes en in het openbaar vervoer. Het is niet verplicht om buiten een mondkapje te dragen.

  • Kan mijn geboekte verblijf in Nederland doorgaan?

    Onze vakantieparken in Nederland zijn open. Op de website van de Rijksoverheid kun je zien of je aan de maximale groepsgrootte voldoet. Is dit het geval, dan kan jouw verblijf gewoon doorgaan. Op de maatregelen pagina voor vakantieparken in Nederland kun je zien welke maatregelen er gelden tijdens je verblijf. 

Parkinformatie - Faciliteiten
  • Welke faciliteiten op parken zijn geopend?

    De fietsverhuur, parkshop en de minigolf zijn op dit moment geopend. En we hebben goed nieuws: je kunt weer zwemmen in onze zwembaden! Helaas zijn overige faciliteiten zoals de horeca en indoorspeelparadijzen tot 24 januari gesloten. Fietsen kun je eenvoudig huren via de receptie op het park of via de Landal-app. Geniet samen met elkaar buiten van de natuur! 
     
    Op de parken vind je een Fun & Entertainment pick-up point. Hier kun je betalingen regelen voor activiteiten en faciliteiten. Ook kun je hier knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond de bungalow te gebruiken. Er is dus weer veel mogelijk op onze parken! Bekijk onze speciale maatregelen pagina voor meer informatie.

  • Zijn de parken open voor dagrecreatie?

    Nee, vanwege Covid-19 is dagrecreatie op dit moment helaas nog niet mogelijk voor gasten die niet op onze parken verblijven. 

  • Is het tonen van een coronapas verplicht als ik de horecagelegenheden op een park wil bezoeken?

    Op dit moment zijn al onze horeca voorzieningen gesloten tot en met 24 januari 2022.

     
    Wel zijn er genoeg bezorg- en take-awaymogelijkheden om in je eigen bungalow te genieten van al het lekkers uit onze parkkeuken. Bekijk in de Landal- app wat je kunt bestellen op het park waar jij verblijft. 

  • Moet ik een coronapas laten zien als ik gebruik wil maken van faciliteiten op het park?

    Om gebruik te maken van het zwembad heb je de Corona check-app/ QR-code + een geldig ID-bewijs nodig. Dit geldt voor iedereen boven de 18 jaar*.

    *Op onze parken Het Vennenbos en De Lommerbergen bevindt het zwembad zich in de plaza. Voor de plaza heb je vanaf 13 jaar een Corona check-app/ QR-code + geldig ID-bewijs nodig.

De situatie op de Landal parken in Europa
  • Hoe is de situatie in Denemarken, Oostenrijk en Zwitserland?

    Denemarken
    Alle vakantieparken in Denemarken zijn met de nodige aanpassingen weer open. Wij nemen gepaste maatregelen om je een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal jouw vakantie er iets anders uit zien dan je gewend bent.

    Kijk op onze maatregelen pagina voor alle genomen maatregelen op onze vakantieparken. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we je naar onze Zorgeloos boeken pagina. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

    Oostenrijk
    Onze vakantieparken in Oostenrijk zijn geopend. Kijk op onze maatregelen pagina voor alle genomen maatregelen op onze vakantieparken.

    Tot 24 januari geldt Nederland als virusvariantgebied voor de Oostenrijkse overheid. Tot die tijd moet je, als je 15 jaar of ouder bent en uit Nederland komt, 10 dagen in quarantaine na binnenkomst in Oostenrijk. Met een negatieve PCR-test is het mogelijk om uit quarantaine te gaan na 5 dagen. Heb je een boostervaccinatie gekregen en kun je daarbij ook een negatieve PCR-test laten zien? Dan is in quarantaine gaan niet nodig.

    Na 24 januari heb je om naar Oostenrijk te reizen een geldig vaccinatiebewijs of een herstelbewijs EN een negatief testbewijs nodig. Als je een boostervaccinatie hebt gehad dan heb je geen aanvullend testbewijs nodig. Een vaccinatiebewijs is geldig tot 9 maanden na de laatste vaccinatie. Vanaf 1 februari is een vaccinatiebewijs nog 6 maanden geldig. Ben je gevaccineerd met Janssen? Dan heb je een tweede boosterprik nodig om Oostenrijk te bezoeken.

    Zwitserland
    Alle vakantieparken in Zwitserland zijn met de nodige aanpassingen open. Wij nemen gepaste maatregelen om je een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal jouw vakantie bij Landal GreenParks er iets anders uit zien dan je gewend bent.

    Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we je naar onze Zorgeloos boeken pagina. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

  • Hoe is de situatie in Nederland, België en Duitsland?

    Nederland
    Alle parken in Nederland zijn geopend. Je bent van harte welkom op een van onze parken.

    Kijk op onze maatregelenpagina voor de laatste updates. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we naar onze Zorgeloos boeken pagina.

    België
    Alle parken in België zijn geopend. Je bent van harte welkom op een van onze parken.

    Wij nemen gepaste maatregelen om je een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal je vakantie er iets anders uit zien dan je gewend bent. Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op onze maatregelen pagina voor de laatste updates.

    Kijk op de website van Nederland Wereldwijd voor het actuele reisadvies voor je gewenste aankomstdatum. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

    Duitsland
    Onze vakantieparken in Duitsland zijn geopend.

    Registratieplicht: Reizigers die afgelopen 10 dagen in een hoogrisicogebied zijn geweest, moeten het inreisformulier invullen voor aankomst in Duitsland. Zorg dat je bij binnenkomst in Duitsland de bevestiging hiervan bij je hebt. Nederland en België zijn op dit moment een hoogrisicogebied.

    Bewijzen: Reizigers ouder dan 12 jaar moeten een vaccinatiebewijs of bewijs dat je al eerder corona hebt gehad bij zich hebben.

    Quarantaineverplichting: Voor alle reizigers die in een hoogrisicogebied zijn geweest geldt een quarantaineveplichting van 10 dagen in een hiervoor geschikte accommodatie.

    Beëindigen quarantaine: Wanneer je in een hoogrisicogebied bent geweest, kun je de quarantaine meteen beëindigen wanneer je een vaccinatiebewijs of bewijs dat je al eerder corona hebt gehad upload bij je inreisformulier. Heb je hier geen bewijs van? Dan kun je na 5 dagen op of rond het park een nieuwe test doen en de negatieve uitslag hiervan uploaden om te quarantaine te beëindigen. Voor kinderen onder de 12 wordt de quarantaine ook zonder test na 5 dagen beëindigd.

    Om in te checken op het park heb je een geldig vaccinatiebewijs (de laatste vaccinatie moet minimaal twee weken geleden zijn) of een herstelbewijs (minimaal 28 dagen en maximaal 3 maanden na een positieve PCR-test) nodig. Daarnaast heb je, als je nog geen booster gehad hebt, op de meeste parken aanvullend een negatief testbewijs nodig. Hier is de 2G+-regeling van kracht. Bekijk op de parkpagina van het park vanaf welke leeftijd een bewijs nodig is, hoelang je test geldig is en of het nodig is om tijdens je verblijf te testen. Zonder geldig bewijs kun je jouw accommodatie niet betreden.    

    Het kan zijn dat je tijdens je verblijf nog testbewijzen nodig hebt. In de buurt van alle Duitse vakantieparken bevinden zich testlocaties. Meer informatie hierover vind je op de parkpagina van het park dat je op het oog hebt of in de Landal GreenParks App.  Het kan zijn dat je moet betalen voor de test. Check hier de eisen waar je aan moet voldoen wanneer je weer terug naar Nederland reist. 

  • Hoe is de situatie in Groot-Brittannië?

    Onze parken in Groot-Brittannië zijn geopend. Voor toegang tot Groot-Brittannië heb je een bewijs van een volledige vaccinatie nodig. We hopen je snel weer te kunnen verwelkomen op één van onze parken! 

    Op onze Zorgeloos boeken-pagina vind je meer informatie over onze speciale corona-omboekflexibiliteit. 

  • Hoe is de situatie in Tsjechië en Hongarije?

    Tsjechie
    Ons park Landal Marina Lipno is geopend. Houd bij een vakantie naar Tsjechië rekening met de volgende reisrestricties. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

    Om in te checken heb je een vaccinatiebewijs of bewijs dat je al eerder corona hebt gehad nodig. 
    Je moet een inreisformulier invullen om  naar Tsjechië te reizen. 

    Hongarije
    Ons vakantiepark Landal Residence Duna is geopend. Houd bij een vakantie naar Hongarije rekening met de volgende reisrestricties. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

Voucher - Algemeen
  • Ik heb een voucher ontvangen vanwege de gesloten faciliteiten op het park, maar het bedrag is lager dan het aangegeven kortingspercentage. Hoe kan dit?

    In sommige gevallen is het bedrag op de voucher lager omdat je bijvoorbeeld nog een bedrag open had staan bij ons of een arrangement hebt bijgeboekt. Ook kan het zijn dat je een voorkeur hebt toegevoegd aan je reservering. Wij hebben dit dan verrekend met het openstaande bedrag. Voor het bedrag dat over blijft ontvang je een voucher. 

  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee je een nieuwe boeking kunt maken. Je ontvangt een recreatie-voucher als je verblijf niet door kan gaan omdat het park gesloten is. Hier hoef je zelf niets voor te doen, je ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

    Deze voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie door verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kan tot één jaar na uitgifte worden gebruikt als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. Je kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Nadert de einddatum van de voucher en is deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag terug. We nemen hiervoor contact met je op.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Wat zijn de voordelen van een recreatie-voucher?

    • Je kunt zelf online een nieuwe boeking maken.
    • Je kunt de boeking maken op het moment dat het jou uitkomt, tot één jaar na uitgifte van de recreatie-voucher.
    • Je kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment boekbaar zijn op de website.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher en hoe werkt dit?

    Je ontvangt een recreatie-voucher als je een verblijf hebt geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoef je zelf niets voor te doen, je ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher. Als je je boeking hebt gemaakt via een reisbureau gelden er aangepaste voorwaarden voor de recreatie-voucher. Voor meer informatie vragen wij je contact op te nemen met het reisbureau waar je hebt geboekt.

    De recreatie-voucher kunt je inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe deze recreatie-voucher precies  gebruiken kan worden, lees je in de e-mail waarmee je de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om je recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. Je kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van je recreatie-voucher.

  • Ik heb geen e-mailadres waarop ik een recreatie-voucher kan ontvangen. Wat nu?

    Wij hebben een e-mailadres nodig om de recreatie-voucher te kunnen versturen. Wij vragen je daarom om een e-mailadres aan te maken of om een e-mailadres van een familielid door te geven aan ons Contact Center.

Voucher - Besteden
  • Ik heb alleen mijn eerste termijn betaald. Wat gebeurt er met mijn tweede termijnbetaling als mijn boeking wordt geannuleerd?

    Indien het park gesloten is op je geplande aankomstdatum, dan wordt de tweede termijnbetaling geannuleerd. Je ontvangt een recreatie-voucher ter waarde van het reeds betaalde bedrag.

  • Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in een keer besteden?

    Nee, je kunt zelf bepalen hoe je de waarde van de recreatie-voucher wilt besteden. Wanneer je een nieuwe boeking maakt voor een lager bedrag dan de waarde van de recreatie-voucher, dan blijft het restant op de recreatie-voucher staan. We adviseren je daarom om de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat je de recreatie-voucher tot maximaal één jaar na uitgifte kunt inwisselen voor een nieuwe boeking. Heb je na 1 jaar nog niet de volledige waarde van je recreatie-voucher gebruikt, dan betalen we het restant terug.

  • Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die je reeds hebt betaald.

  • Ik ben mijn recreatie-voucher kwijt. Wat nu?

    We hebben na het aanvragen de voucher naar je gemaild. Misschien kun je de voucher nog vinden tussen je e-mails (check ook even je ongewenste map). Mocht je de voucher daar niet kunnen vinden, dan kunnen wij de voucher opnieuw sturen. We sturen dit dan naar het e-mailadres dat je eerder heeft opgegeven.

  • De link in mijn e-mail om de voucher te verzilveren werkt niet. Wat nu?

    Wanneer de link niet werkt van de voucher kun je contact opnemen met ons Contact Center. We helpen je daar graag verder.

Voucher - terugbetaling
  • Wat moet ik doen om het openstaande bedrag op mijn recreatie-voucher te ontvangen?

    Zodra de vervaldatum van je voucher nadert (1 jaar na de datum van uitgifte), nemen we contact met je op per e-mail. Je hoeft hierover geen contact met ons op te nemen. In de e-mail die je van ons ontvangt vragen wij je om via een beveiligde omgeving je gegevens met ons te delen. Binnen 4 weken na de vervaldatum van je voucher ontvang je van ons het resterende tegoed terug op je rekening. 

  • Ik heb een mail van jullie ontvangen en mijn gegevens ingevuld, wanneer ontvang ik mijn voucher-tegoed terug?

    Na het invullen van je gegevens ontvangt je van ons een bevestigingsmail. Binnen maximaal 4 weken na de vervaldatum van de voucher ontvang je het bedrag dat op de recreatie-voucher staat terug op je rekening. De vervaldatum van de voucher is één jaar na de uitgifte datum van de voucher (deze staat vermeld op de voucher).

  • Waarom moet ik mijn gegevens achterlaten voor de terugbetaling van het voucher-tegoed?

    Uit veiligheids- en privacyoverwegingen bewaren wij niet alle betaalgegevens van onze gasten. We willen er graag voor zorgen dat je het resterende vouchertegoed ontvangt op je rekening. Daarom hebben wij je gegevens nodig. Geef dit door via je MijnLandal-account, via een beveiligde verbinding.

  • Ik heb een mail van jullie gehad om mijn gegevens door te geven voor de terugbetaling van mijn voucher-tegoed. Is dit een echte mail?

    Na één jaar vervalt het resterende tegoed op een recreatie-voucher. Gasten met een voucher waarbij de vervaldatum bijna afloopt ontvangen van ons een e-mail om de terugbetaling in gang te zetten. 

  • Het lukt niet om mijn gegevens achter te laten, wat moet ik nu doen?

    Probeer eerst in te loggen op je MijnLandal-account en geef hier je gegevens door. Wachtwoord vergeten? Geen probleem. Je kunt gewoon een nieuw wachtwoord aanmaken. Ga naar het inlogscherm van jouw Mijnlandal-account. Vul je e-mailadres in en kies voor 'wachtwoord vergeten' als je probeert in te loggen. Je ontvangt dan een e-mail van ons, zodat je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Lukt het niet? Geen zorgen, dan zorgen er op een andere manier dat je het resterende vouchertegoed ontvangt. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.

Tegoedbonnen
  • Ik heb een tegoedbon ontvangen van Landal. Wat houdt deze tegoedbon in?

    In verband met de maatregelen omtrent corona, zijn sommige vakanties doorgegaan met weinig tot geen geopende faciliteiten. Als je een tegoedbon hebt ontvangen van Landal GreenParks, dan is deze gegeven ter compensatie van de gesloten faciliteiten tijdens je verblijf. Deze tegoedbon kan worden ingewisseld voor een verblijf bij een van onze Landal parken. Tijdens de boeking kan de bon worden opgewaardeerd.

  • Kan ik mijn tegoedbon inwisselen tegen geld?

    Het is helaas niet mogelijk om de tegoedbonnen of een restwaarde ervan tegen geld in te wisselen. De tegoedbon kan enkel worden gebruikt voor het betalen van de huurprijs van een accommodatie. Indien het totaalbedrag van deze accommodatie hoger is dan het bedrag op de tegoedbon, dient het verschil betaald te worden met één van de overige betaalmethoden die wordt aangeboden. Een eventuele restwaarde op de tegoedbon kan worden gebruikt voor volgende boekingen.

  • Kan ik de tegoedbon inleveren op alle Landal parken?

    De tegoedbon kan bij alle parken van Landal GreenParks worden ingewisseld, behalve bij Ferienpark Marissa in Duitsland. De bungalows op vakantiepark Marissa worden namelijk verhuurd door onze partner NOVASOL. De tegoedbon is niet inwisselbaar voor een verblijf op een partner park. Verder kun je de tegoedbon alleen verzilveren als je de boeking betaalt in euro’s. Reserveringen voor parken in Engeland en Zwitserland kunnen enkel online met de tegoedbon worden betaald en niet bij de parkreceptie.

  • Hoe kan ik het saldo op mijn tegoedbon checken?

    De originele waarde van de tegoedbon of van reeds gebruikte tegoedbonnen de restwaarde is op te vragen via de Saldochecker.

  • Hoe kan ik mijn tegoedbon inwisselen?

    Je kunt de tegoedbon inwisselen op een van onze vakantieparken. Het bedrag op de tegoedbon halen we van de huurprijs van de accommodatie af. Kies een mooie bestemming uit en boek online een vakantie om de tegoedbon in te wisselen. De tegoedbon kan bij het maken van een online boeking alleen worden ingewisseld via de officiële boekingssite van Landal. Bij de betaling selecteer je vervolgens als betaalmethode "giftcard/voucher" en vul je de code in. zo kun je jouw tegoedbon gedeeltelijk of volledig besteden. 

Omboeken en annuleren
  • Hoe verplaats of annuleer ik mijn verblijf?

    In sommige gevallen is het mogelijk om jouw verblijf om te boeken. Bekijk hier wanneer dit mogelijk is. Als het mogelijk is en je dus wilt omboeken: neem dan contact op met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor jou van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop je jouw boeking hebt gemaakt.

    Annuleren
    Wil je jouw geplande verblijf liever annuleren? Dat kan eenvoudig via MijnLandal-account. Log in en klik op de reservering die je wilt annuleren, de rest wijst zich vanzelf.

    Heb je jouw verblijf 14 dagen of korter geleden geboekt en is je aankomst niet binnen 30 dagen? Dan betaal je geen annuleringskosten. Na 14 dagen zijn er wel kosten verbonden aan het annuleren. De kosten voor annuleren zijn tot 30 dagen vóór aankomst 30% van de totale reissom. Valt de datum van aankomst binnen de komende 30 dagen? Dan betaal je 100% van de totale reissom. We raden je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten.

    Wil je een zakelijke reservering via Landal Business Line annuleren? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling Landal Business Line.

    Let op: door te annuleren vraag je géén recreatie-voucher aan: als je recht hebt op een recreatievoucher sturen wij je een e-mail.


    Landal Ski Life - Gratis annuleren tot 1 dag voor aankomst en 100% geld terug
    • Voor alle gemaakte boekingen vanaf 1 oktober 2021
    • Geldig voor de volgende landen en reisperiode:
      • Oostenrijk in de reisperiode van 27 november 2021 – 22 april 2022
      • Duitsland in de reisperiode van 6 december 2021- 26 maart 2022
    Annuleren is mogelijk in deze situaties:
    • Gesloten park
    • Gesloten grens
    • Quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies
    Bovenstaande dient op de officiële website van de overheid van het land van bestemming en/of land van herkomst te worden gecommuniceerd. De maatregelen moeten geldig zijn in de geplande vakantieperiode. Heb je corona en moet je daardoor in quarantaine? Dit geldt niet als quarantaineplicht.

  • Als ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?

    Ja, is het verblijf in een latere periode duurder, dan betaal je het verschil bij.

  • Wanneer kan ik omboeken?

    Tot 28 dagen voor aankomst is het mogelijk om gratis om te boeken. Bijvoorbeeld voor het wijzigen van het park, de accommodatie of de verblijfsperiode. De huursom van de boeking blijft gelijk of wordt hoger. Als de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaal je het verschil extra. Tot 1 dag voor aankomst kun je omboeken naar een andere periode of bestemming. Dit geldt bij een gesloten grens, een negatief reisadvies (code oranje of rood) of quarantaineplicht bij aan- en of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies. Dit dient gecommuniceerd te worden op de website van de Nederlandse overheid of door de overheid van het land van bestemming.

  • Ik heb via Landal GreenParks een annuleringsverzekering afgesloten bij Europ Assistance. Wat zijn mijn rechten als ik mijn verblijf wil annuleren?

    De kosten worden gedekt als je positief bent getest op corona, dit geldt als je jouw annuleringsverzekering afsluit bij Europ Assistance via Landal. Op de website van Europ Assistance vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering. Hier kun je lezen wanneer je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering en hoe je een claim kunt indienen. Kun je hier het antwoord op je vragen niet vinden, dan vragen wij je direct contact op te nemen met Europ Assistance.

  • Kan ik annuleren bij een positieve coronatest / quarantaine plicht van het gezin op het moment van vertrek?

    De kosten worden gedekt als je positief getest bent op corona, dit geldt als je jouw annuleringsverzekeringa afsluit bij Europ Assistance via Landal. Heb je geen verzekering via Landal afgesloten? Bekijk dan de voorwaarden van de annuleringsverzekering die je hebt afgesloten. Heb je jouw verblijf 14 dagen of korter geleden geboekt en is je aankomst niet binnen 30 dagen? Dan kun je jouw verblijf nog kosteloos annuleren. Log in op jouw Mijn Landal account om je verblijf te annuleren.  

Overige