Ik heb een vraag over:

Mijn verblijf

Zijn er nog maatregelen op jullie parken?
Nee, er zijn geen maatregelen meer op onze parken (dit geldt voor alle landen). Mocht dit veranderen, dan zorgen wij dat de informatie op onze website zo snel mogelijk wordt aangepast.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Omboeken en annuleren

Kan ik annuleren bij een positieve coronatest / quarantaineplicht van het gezin op het moment van vertrek?
De kosten worden gedekt als je positief getest bent op corona, dit geldt als je jouw annuleringsverzekering afsluit bij Europ Assistance via Landal. Heb je geen verzekering via Landal afgesloten? Bekijk dan de voorwaarden van de annuleringsverzekering die je hebt afgesloten. Heb je jouw verblijf 14 dagen of korter geleden geboekt en is je aankomst niet binnen 30 dagen? Dan kun je jouw verblijf nog kosteloos annuleren. Log in op jouw Mijn Landal account om je verblijf te annuleren.  
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wanneer kan ik omboeken?
Tot 28 dagen voor aankomst is het mogelijk om gratis om te boeken. Bijvoorbeeld voor het wijzigen van het park, de accommodatie of de verblijfsperiode. Het totaalbedrag van de boeking blijft gelijk of wordt hoger. Als de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaal je het verschil extra. Tot 1 dag voor aankomst kun je omboeken naar een andere periode of bestemming. Dit geldt bij een gesloten grens, een negatief reisadvies (code oranje of rood) of quarantaineplicht bij aan- en of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies. Dit dient gecommuniceerd te worden op de website van de Nederlandse overheid of door de overheid van het land van bestemming.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe verplaats of annuleer ik mijn verblijf?
In sommige gevallen is het mogelijk om jouw verblijf om te boeken. Bekijk hier wanneer dit mogelijk is. Als het mogelijk is en je dus wilt omboeken: neem dan contact op met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor jou van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop je jouw boeking hebt gemaakt.

Annuleren
Wil je jouw geplande verblijf liever annuleren? Dat kan eenvoudig via MijnLandal-account. Log in en klik op de reservering die je wilt annuleren, de rest wijst zich vanzelf.

Heb je jouw verblijf 14 dagen of korter geleden geboekt en is je aankomst niet binnen 30 dagen? Dan betaal je geen annuleringskosten. Na 14 dagen zijn er wel kosten verbonden aan het annuleren. De kosten voor annuleren zijn tot 30 dagen vóór aankomst 30% van de totale reissom. Valt de datum van aankomst binnen de komende 30 dagen? Dan betaal je 100% van de totale reissom. We raden je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten.

Wil je een zakelijke reservering via Landal Business Line annuleren? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling Landal Business Line.

Let op: door te annuleren vraag je géén recreatie-voucher aan: als je recht hebt op een recreatievoucher sturen wij je een e-mail.


Landal Ski Life - Gratis annuleren tot 1 dag voor aankomst en 100% geld terug
  • Voor alle gemaakte boekingen vanaf 1 oktober 2021
  • Geldig voor de volgende landen en reisperiode:
    • Oostenrijk in de reisperiode van 27 november 2021 – 22 april 2022
    • Duitsland in de reisperiode van 6 december 2021- 26 maart 2022
Annuleren is mogelijk in deze situaties:
  • Gesloten park
  • Gesloten grens
  • Quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies
Bovenstaande dient op de officiële website van de overheid van het land van bestemming en/of land van herkomst te worden gecommuniceerd. De maatregelen moeten geldig zijn in de geplande vakantieperiode. Heb je corona en moet je daardoor in quarantaine? Dit geldt niet als quarantaineplicht.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Als ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?
Ja, is het verblijf in een latere periode duurder, dan betaal je het verschil bij.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb via Landal GreenParks een annuleringsverzekering afgesloten bij Europ Assistance. Wat zijn mijn rechten als ik mijn verblijf wil annuleren?
De kosten worden gedekt als je positief bent getest op corona, dit geldt als je jouw annuleringsverzekering afsluit bij Europ Assistance via Landal. Op de website van Europ Assistance vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering. Hier kun je lezen wanneer je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering en hoe je een claim kunt indienen. Kun je hier het antwoord op je vragen niet vinden, dan vragen wij je direct contact op te nemen met Europ Assistance.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een (zakelijke) boeking gemaakt via Landal Business Line. Kan ik deze ook omboeken of annuleren in verband met het coronavirus?
Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we aanpassingen gedaan in onze zakelijke voorwaarden. Wij willen je vragen contact met ons op te nemen via businessline@landal.nl, zodat wij je kunnen laten weten wat de mogelijkheden zijn voor het omboeken of annuleren van je reservering. Vermeld in je e-mail s.v.p. je reserveringsnummer en aankomstdatum. Voor de laatste informatie kun je ook terecht op onze website, www.landalbusinessline.nl.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Recreatievoucher

Welke waarde heeft de recreatie-voucher?
De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die je reeds hebt betaald. Check hier de waarde van je voucher.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in een keer besteden?
Nee, je kunt zelf bepalen hoe je de waarde van de recreatie-voucher wilt besteden. Wanneer je een nieuwe boeking maakt voor een lager bedrag dan de waarde van de recreatie-voucher, dan blijft het restant op de recreatie-voucher staan. We adviseren je daarom om de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat je de recreatie-voucher tot maximaal één jaar na uitgifte kunt inwisselen voor een nieuwe boeking. Heb je na 1 jaar nog niet de volledige waarde van je recreatie-voucher gebruikt, dan betalen we het restant terug.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat moet ik doen om het openstaande bedrag op mijn recreatie-voucher te ontvangen?
Zodra de vervaldatum van je voucher nadert (1 jaar na de datum van uitgifte), nemen we contact met je op per e-mail. Je hoeft hierover geen contact met ons op te nemen. In de e-mail die je van ons ontvangt vragen wij je om via een beveiligde omgeving je gegevens met ons te delen. Binnen 4 weken na de vervaldatum van je voucher ontvang je van ons het resterende tegoed terug op je rekening. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een mail van jullie gehad om mijn gegevens door te geven voor de terugbetaling van mijn voucher-tegoed. Is dit een echte mail?
Na één jaar vervalt het resterende tegoed op een recreatie-voucher. Gasten met een voucher waarbij de vervaldatum bijna afloopt ontvangen van ons een e-mail om de terugbetaling in gang te zetten. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waarom moet ik mijn gegevens achterlaten voor de terugbetaling van het voucher-tegoed?
Uit veiligheids- en privacyoverwegingen bewaren wij niet alle betaalgegevens van onze gasten. We willen er graag voor zorgen dat je het resterende vouchertegoed ontvangt op je rekening. Daarom hebben wij je gegevens nodig. Geef dit door via je MijnLandal-account, via een beveiligde verbinding.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Het lukt niet om mijn gegevens achter te laten, wat moet ik nu doen?
Probeer eerst in te loggen op je MijnLandal-account en geef hier je gegevens door. Wachtwoord vergeten? Geen probleem. Je kunt gewoon een nieuw wachtwoord aanmaken. Ga naar het inlogscherm van jouw Mijnlandal-account. Vul je e-mailadres in en kies voor 'wachtwoord vergeten' als je probeert in te loggen. Je ontvangt dan een e-mail van ons, zodat je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Lukt het niet? Geen zorgen, dan zorgen er op een andere manier dat je het resterende vouchertegoed ontvangt. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een mail van jullie ontvangen en mijn gegevens ingevuld, wanneer ontvang ik mijn voucher-tegoed terug?
Na het invullen van je gegevens ontvangt je van ons een bevestigingsmail. Binnen maximaal 4 weken na de vervaldatum van de voucher ontvang je het bedrag dat op de recreatie-voucher staat terug op je rekening. De vervaldatum van de voucher is één jaar na de uitgifte datum van de voucher (deze staat vermeld op de voucher).
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik ben mijn recreatie-voucher kwijt. Wat nu?
We hebben na het aanvragen de voucher naar je gemaild. Misschien kun je de voucher nog vinden tussen je e-mails (check ook even je ongewenste map). Mocht je de voucher daar niet kunnen vinden, dan kunnen wij de voucher opnieuw sturen. We sturen dit dan naar het e-mailadres dat je eerder heeft opgegeven.
Vraag hier opnieuw uw voucher aan Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
De link in mijn e-mail om de voucher te verzilveren werkt niet. Wat nu?
Wanneer de link niet werkt van de voucher kun je contact opnemen met ons Contact Center. We helpen je daar graag verder.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center. Geef aan wat je niet kon vinden