Kan ik annuleren bij een positieve coronatest / quarantaineplicht van het gezin op het moment van vertrek?
De kosten worden gedekt als je positief getest bent op corona, dit geldt als je jouw annuleringsverzekering afsluit bij Europ Assistance via Landal. Heb je geen verzekering via Landal afgesloten? Bekijk dan de voorwaarden van de annuleringsverzekering die je hebt afgesloten. Heb je jouw verblijf 14 dagen of korter geleden geboekt en is je aankomst niet binnen 30 dagen? Dan kun je jouw verblijf nog kosteloos annuleren. Log in op jouw Mijn Landal account om je verblijf te annuleren.  
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wanneer kan ik omboeken?
Tot 28 dagen voor aankomst is het mogelijk om gratis om te boeken. Bijvoorbeeld voor het wijzigen van het park, de accommodatie of de verblijfsperiode. Het totaalbedrag van de boeking blijft gelijk of wordt hoger. Als de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaal je het verschil extra. Tot 1 dag voor aankomst kun je omboeken naar een andere periode of bestemming. Dit geldt bij een gesloten grens, een negatief reisadvies (code oranje of rood) of quarantaineplicht bij aan- en of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies. Dit dient gecommuniceerd te worden op de website van de Nederlandse overheid of door de overheid van het land van bestemming.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe verplaats of annuleer ik mijn verblijf?
In sommige gevallen is het mogelijk om jouw verblijf om te boeken. Bekijk hier wanneer dit mogelijk is. Als het mogelijk is en je dus wilt omboeken: neem dan contact op met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor jou van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop je jouw boeking hebt gemaakt.

Annuleren
Wil je jouw geplande verblijf liever annuleren? Dat kan eenvoudig via MijnLandal-account. Log in en klik op de reservering die je wilt annuleren, de rest wijst zich vanzelf.

Heb je jouw verblijf 14 dagen of korter geleden geboekt en is je aankomst niet binnen 30 dagen? Dan betaal je geen annuleringskosten. Na 14 dagen zijn er wel kosten verbonden aan het annuleren. De kosten voor annuleren zijn tot 30 dagen vóór aankomst 30% van de totale reissom. Valt de datum van aankomst binnen de komende 30 dagen? Dan betaal je 100% van de totale reissom. We raden je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten.

Wil je een zakelijke reservering via Landal Business Line annuleren? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling Landal Business Line.

Let op: door te annuleren vraag je géén recreatie-voucher aan: als je recht hebt op een recreatievoucher sturen wij je een e-mail.


Landal Ski Life - Gratis annuleren tot 1 dag voor aankomst en 100% geld terug
  • Voor alle gemaakte boekingen vanaf 1 oktober 2021
  • Geldig voor de volgende landen en reisperiode:
    • Oostenrijk in de reisperiode van 27 november 2021 – 22 april 2022
    • Duitsland in de reisperiode van 6 december 2021- 26 maart 2022
Annuleren is mogelijk in deze situaties:
  • Gesloten park
  • Gesloten grens
  • Quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies
Bovenstaande dient op de officiële website van de overheid van het land van bestemming en/of land van herkomst te worden gecommuniceerd. De maatregelen moeten geldig zijn in de geplande vakantieperiode. Heb je corona en moet je daardoor in quarantaine? Dit geldt niet als quarantaineplicht.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Als ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?
Ja, is het verblijf in een latere periode duurder, dan betaal je het verschil bij.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb via Landal GreenParks een annuleringsverzekering afgesloten bij Europ Assistance. Wat zijn mijn rechten als ik mijn verblijf wil annuleren?
De kosten worden gedekt als je positief bent getest op corona, dit geldt als je jouw annuleringsverzekering afsluit bij Europ Assistance via Landal. Op de website van Europ Assistance vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering. Hier kun je lezen wanneer je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering en hoe je een claim kunt indienen. Kun je hier het antwoord op je vragen niet vinden, dan vragen wij je direct contact op te nemen met Europ Assistance.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb een (zakelijke) boeking gemaakt via Landal Business Line. Kan ik deze ook omboeken of annuleren in verband met het coronavirus?
Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we aanpassingen gedaan in onze zakelijke voorwaarden. Wij willen je vragen contact met ons op te nemen via businessline@landal.nl, zodat wij je kunnen laten weten wat de mogelijkheden zijn voor het omboeken of annuleren van je reservering. Vermeld in je e-mail s.v.p. je reserveringsnummer en aankomstdatum. Voor de laatste informatie kun je ook terecht op onze website, www.landalbusinessline.nl.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center. Geef aan wat je niet kon vinden