Veelgestelde vragen

Omboeken en annuleren
  • Hoe verplaats of annuleer ik mijn verblijf?

    In veel gevallen kun je jouw verblijf verplaatsen naar een andere datum. Neem hiervoor contact op met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor jou van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop je jouw boeking hebt gemaakt.

    Annuleren

    Wil je jouw geplande verblijf liever annuleren? Dat kan eenvoudig via MijnLandal-account. Log in en klik op de reservering die je wilt annuleren, de rest wijst zich vanzelf.

    De kosten voor annuleren zijn tot tot 30 dagen vóór aankomst 30% van de totale reissom. Valt de datum van aankomst binnen de komende 30 dagen? Dan betaal je 100% van de totale reissom. Heb je jouw verblijf 14 dagen of korter geleden geboekt? Dan betaal je geen annuleringskosten.

     Let op: door te annuleren vraag je géén recreatie-voucher aan: als je recht hebt op een recreatievoucher sturen wij je een e-mail.

    Tijdelijke actie
    Voor onze parken in Duitsland*, Oostenrijk, Tsjechië, Zwitserland en Hongarije gelden tijdelijk speciale voorwaarden. Als je een reservering maakt voor een park in de reisperiode 1 juli tot 31 augustus 2021, kun je annuleren tot 30 dagen voor aankomst en ontvang je 100% je geld terug. 
    *Met uitzondering van vakantiepark Marissa, daar gelden de boekingsvoorwaarden van Novasol.

    Dit geldt bij:
    • Een gesloten park
    • Gesloten grens
    • Negatief reisadvies
    • Verplichting van quarantaine bij aankomst/terugkeer van vakantie, in combinatie met negatief reisadvies
    • Bovenstaande is officieel gecommuniceerd via de officiële website van de overheid van het land van bestemming of het land van herkomst
    • Minimale huurprijs is € 139


    Uitzonderingen
    • Bovenstaande voorwaarden gelden niet als je een verblijf hebt geboekt met een Hema-voucher. Neem in dat geval telefonisch contact op met het Contact Center.
    • Wil je een zakelijke reservering via Landal Business Line annuleren? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling Landal Business Line.
    • Boekingen gemaakt met Air Miles kun je annuleren, maar helaas is het in dat geval niet mogelijk om jouw gespaarde Air Miles-punten terug te ontvangen.

  • Kan ik omboeken als mijn gezelschap groter is dan de maximaal toegestane groepsgrootte in een bungalow?

    Bekijk de website van de Rijksoverheid om te zien of je aan de maximale groepsgrootte voldoet. Is dit het geval, dan kan je verblijf gewoon doorgaan. Wanneer je door de getroffen maatregelen de toegestane groepsgrootte overschrijdt, kun je omboeken. Vraag in dat geval een voucher aan. Met deze voucher kun je op een later moment een nieuw verblijf boeken. 

    Je kunt er ook voor kiezen een extra accommodatie te boeken. Neem in dat geval telefonisch contact met ons Contact Center.

  • Als ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?

    Ja, is het verblijf in een latere periode duurder, dan betaal je het verschil bij.

  • Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

    Als je een verblijf hebt geboekt en door de getroffen maatregelen de toegestane groepsgrootte overschrijdt, kun je omboeken. Vraag in dat geval een voucher aan. Met deze voucher kun je op een later moment een nieuw verblijf boeken.

    Heb je een verblijf geboekt in het buitenland? Dan kun je voor aankomsten tot 15 mei 2021 een voucher aanvragen. Later volgt meer informatie voor aankomsten na 15 mei. Houd hiervoor onze website in de gaten. Belgische gasten kunnen voor aankomsten in het buitenland tot 19 april 2021 een voucher aanvragen.

    Heb je een andere omboekreden? Dan verwijzen wij naar de Algemene Voorwaarden die op je boeking van toepassing zijn. Hier kun je, afhankelijk van de datum waarop de boeking is gemaakt, lezen of je kunt omboeken. 

  • Ik heb via Landal GreenParks een annuleringsverzekering afgesloten bij Europ Assistance. Wat zijn mijn rechten als ik mijn verblijf wil annuleren?

    Op de website van Europ Assistance vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering. Hier kun je lezen wanneer je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering en hoe je een claim kunt indienen. Kun je hier het antwoord op je vragen niet vinden, dan vragen wij je direct contact op te nemen met Europ Assistance.