Veelgestelde vragen

Betalen
  • Ik heb mijn voucher niet ontvangen wat moet ik doen?

    Als u de voucher heeft aangevraagd, ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Het kan zijn dat deze e-mail bij uw ongewenste e-mails terecht is gekomen. Heeft u deze e-mail niet ontvangen? Neem dan telefonisch contact met ons op.

  • Kan ik uitstel van betaling krijgen?

    In onze algemene voorwaarden kunt u zien welke betaaltermijn voor u van toepassing is. Wij maken hiervoor geen uitzonderingen. Als u niet betaalt binnen de gestelde betaaltermijnen, dan moeten wij helaas uw reservering annuleren

  • De reissom is twee keer afgeschreven van mijn rekening. Wat nu?

    Vervelend als dit het geval is. Het te veel betaalde bedrag storten we binnen enkele dagen terug op uw rekening. U hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.

  • Ik heb een herinnering of aanmaning ontvangen. Wat moet ik doen?

    Als u inmiddels al heeft betaald, dan kunt u de herinnering als niet verzonden beschouwen. Als u nog niet heeft betaald, dan vragen we u om te betalen binnen de gestelde betaaltermijn. Wij kunnen hier geen uitzonderingen op maken. Als u niet betaalt binnen de gestelde termijn, moeten wij helaas uw reservering annuleren.

  • Kan ik betalen met PayPal?

    Betalingen kunnen veilig en gemakkelijk gedaan worden vanaf een bankrekening, creditcard of van ontvangen geld op de PayPal-rekening. (alleen bij online reserveringen, 0 - 56 dagen voor aankomst). Kijk hier voor meer informatie over de betaalmogelijkheden.

  • Ik heb een giftcard of een voucher hoe kan ik hiermee betalen?

    Verzilver uw giftcard of recreatie-voucher online via uw Mijn-Landalaccount of bij een van onze parken. Als de waarde van de giftcard of voucher lager is dan de reissom, kunt u het restant betalen met iDeal of met uw creditcard. Heeft u vragen over de recreatievoucher? Bekijk hier alle vragen en antwoorden over het coronavirus.

  • Ontvang ik een bevestiging nadat ik heb betaald?

    In uw persoonlijke account, Mijn Landal, kunt u terugvinden welke betalingen we van u hebben ontvangen. Heeft u betaald via iDeal? Dan ziet u direct uw betaling terug in Mijn Landal. Ook kunt u via online bankieren terugvinden of uw betaling is afgeschreven met het juiste rekeningnummer.  In dat geval hoeft u geen contact met ons op te nemen, dat is uw bevestiging. Als u het bedrag heeft overgemaakt, duurt het vaak enkele dagen voordat uw betaling zichtbaar is. Dit heeft te maken met het verwerken van de bank. Ook kan het door een feestdag of weekend vertraagd zijn.

  • Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt. Wat moet ik doen?

    U ontvangt uw reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na het vastleggen van uw reservering per e-mail. Indien u deze bevestiging kwijt bent geraakt, verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten). Wij zullen vervolgens uw reserveringsbevestiging opnieuw naar u sturen per e-mail. U dient deze goed te bewaren, uit te printen en mee te brengen naar het park.

  • Mijn factuur van een reservering is niet juist. Wat moet ik doen?

    Indien Landal GreenParks uw reservering in behandeling neemt, zendt Landal GreenParks u per e-mail een reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na verrichting van de reservering. Deze dient u direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele onjuistheden dienen onmiddellijk medegedeeld te worden aan Landal GreenParks. Neemt u hiervoor telefonisch contact op met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).

  • Wanneer moet ik mijn reservering betalen?

    Bij reservering vragen wij u een aanbetaling te doen van 30% van het totaal te betalen bedrag. Voor een campingplaats is dit 50% van het totaal te betalen bedrag.

    Het restant bedrag van het totaal te betalen bedrag dient te zijn ontvangen door Landal GreenParks uiterlijk 8 weken voor de dag van aankomst op het park zoals staat aangegeven in de bevestiging van uw reservering.

    Bij reservering binnen 8 weken voor aanvang van uw verblijf dient u directe het totale bedrag te betalen.

    Voor een overzicht van alle betalingsvoorwaarden verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.

  • Is online betalen veilig?

    Voor Landal GreenParks is veiligheid erg belangrijk. Wij behandelen uw gegevens dan ook strikt vertrouwelijk. Wij verzorgen dit voor u door:

    • samenwerking met een betrouwbare partner als Ingenico;
    • gebruik te maken van een beveiligde omgeving voor het reserveringsproces inclusief het betalingsgedeelte;
    • gebruik te maken van een Secure Socket Layer (SSL)* om persoonlijke informatie te beschermen tijdens het versturen van gegevens via Internet. U kunt dit zien door het verschijnen van een hangslotje rechtsonder in uw scherm op het moment dat in u het online betaalgedeelte bent. 
    * SSL is een industrie standaard die wordt ondersteund door webbrowsers van onder andere Microsoft, Firefox (Mozilla), Google, Apple en Opera. Wij gebruiken het om uw credit card of andere betaalgegevens, naam, adres en andere persoonlijke informatie volledig versleuteld (encrypted) over internet te verzenden zonder dat een andere persoon achter deze gegevens kan komen.

  • Hoe werkt de online betaalmethode Sofort?

    U maakt een boeking. Bij het betalen van de boeking kunt u aangeven dat u met Sofort Banking (Klarna) wilt betalen. Er opent zich dan een online betaalformulier in een beveiligde omgeving.

    Stap 1: "Overschrijven"
    Hier kunt u uw bankgegevens invullen (banknaam, banknummer en uw bankcode). Door deze gegevens in te vullen wordt het mogelijk om een connectie te maken met uw bank. Op het overschrijvingsformulier zullen de volgende gegevens al reeds zichtbaar zijn:
    • Het bedrag;
    • Het rekeningnummer / uw klantnummer.

    Stap 2: "Legitimatie"
    U kunt hier uw online bankgegevens invullen zoals: 
    • Bank login naam (uw banknummer of klantnummer. Dit hangt af van uw bank); 
    • Uw bank PIN.

    Stap 3: "De overschrijving bevestigen"
    Controleer uw overschrijvingsgegevens nogmaals. Om de betaling te bevestigen heeft u een geldige TAN code nodig. Deze code wordt verstrekt door uw bank. Wanneer u deze invult dan kunt u op de knop "bevestiging van de betaling en de aankoop" drukken waarna de betaling zal plaatsvinden.Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en uw bestelling wordt verwerkt.

    U kunt direct gebruik maken van Sofort banking, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

  • Kan ik veilig online betalen met mijn creditcard?

    Er wordt nogal eens gesproken over de onveiligheid van betalen met een creditcard op internet. Onze site slaat de gegevens van uw creditcard - nummer, vervaldatum, naam van de kaarthouder - niet op, maar maakt hiervoor gebruik van zeer geavanceerde encryptie (versleutelings)technologieën tijdens verzending. Wij accepteren: 

    • Mastercard
    • Visa 
    Wij zorgen ervoor dat al uw gegevens veilig verstuurd worden door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet om uw gegevens te beschermen. Zodoende zijn alle creditcard- en adresgegevens beveiligd in het boekingssysteem van Landal GreenParks. De gegevens blijven niet op onze site bewaard zodat uw privacy volledig gewaarborgd is. Bovendien is het zo dat:
    • Landal GreenParks uw creditcard gegevens niet krijgt maar dat er rechtstreeks met de Creditcardmaatschappij wordt gecommuniceerd;
    • creditcardnummers constant door de Creditcardmaatschappijen gecontroleerd en gecheckt worden met een blacklist.
    • een ongewenste betaling die met uw Creditcard gedaan is binnen 30 dagen teruggedraaid kan worden.

  • Hoe verloopt de online betaalprocedure tijdens het reserveren?

    Op het moment dat u het boekingsproces heeft doorlopen, krijgt u een controlepagina met de boekingsgegevens. Wanneer deze gegevens correct zijn, kunt u de reservering vastleggen door op de zogenoemde button te drukken en komt u in het betaalproces. Hier vindt de betaling plaats.

    NB. U moet dit betaalproces volledig doorlopen hebben om uw boeking definitief te maken.

  • Hoe kan ik mijn reservering betalen?

    Bij Landal GreenParks kunt u op verschillende manieren betalen. Via de link hieronder krijgt u een overzicht van alle betaalmogelijkheden.

  • Krijg ik na mijn online betaling een reserveringsbevestiging?

    U ontvangt na het maken van een reservering binnen een uur een reserveringsbevestiging inclusief factuur per e-mail. Wij vragen u deze bevestiging te bewaren als bewijs van uw reservering.

    Als u vanuit “Mijn reservering” betaald heeft via iDeal, PayPal of Credit Card, ontvangt u een betalingsbevestiging via e-mail.
    Als u betaald heeft via een elektronische overboeking, ontvangt u géén betalingsbevestiging.

    U kunt uw reservering online bekijken via uw reserveringsbevestiging. Ook kunt u uw reservering bekijken in uw account. Log in en voeg direct uw reservering toe.

    In de bijlage van uw reserveringsbevestiging vindt u ook het nachtregistratieformulier. Om het inchecken voor u te versoepelen, verzoeken wij u het formulier thuis te printen, volledig in te vullen en af te geven bij de receptie bij aankomst op het park.

    Geen bevestiging ontvangen
    Bent u binnen 24 uur na het maken van de reservering niet in het bezit van een reserveringsbevestiging/factuur, checkt u dan eerst uw postvak ‘ongewenste e-mail’. Is ook hier de reserveringsbevestiging/factuur niet te vinden? Dan dient u direct contact op te nemen met het Contact Center. Maakt u hiervan geen melding, dan kan geen aanspraak meer worden gemaakt op uw reservering. Controleer met de Contact Center medewerker altijd of uw e-mailadres correct is. Het Contact Center is te bereiken op tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).

  • Wat is iDEAL en hoe werkt het?

    Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U kunt direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank, waaronder:

    • ABN Amro 
    • Friesland Bank 
    • ING 
    • Rabobank
    • SNS Bank
    • Regio Bank
    • ASN Bank
    • Triodos Bank
    • Van Lanschot Bankiers
    De voordelen van iDEAL
    • iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
    • iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
    • Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
    • Controle en overzicht op de betaling
    Hoe werkt iDEAL?
    U maakt online een boeking. Bij het betalen van de boeking kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en uw bestelling wordt verwerkt.