Op vakantie in Nederland: parken geopend

We zien er naar uit om gasten weer een onbezorgde vakantie te kunnen bieden. Een veilig verblijf voor iedereen is onze hoogste prioriteit. Wij begrijpen dat u hierover mogelijk vragen heeft.
Op deze pagina hebben we de antwoorden op de meest gestelde vragen voor u verzameld. Als het gaat om de laatste informatie over onze parken en faciliteiten, willen we u dan ook vragen om onze website in de gaten te houden en geen contact op te nemen met ons Contact Center. We zullen onze website blijvend updaten.

Recreatie-voucher

Heeft u een verblijf gepland en twijfelt u of u nog wilt gaan? Ook daarvoor hebben wij alle begrip. U kunt uw verblijf omboeken naar een nieuwe datum. Als u nog niet weet naar welke datum u wilt omboeken, dan kunt u de recreatie-voucher aanvragen.
U kunt dan later beslissen naar welke periode u uw boeking wilt wijzigen. Na het verwerken en controleren van uw gegevens ontvangt u de recreatie-voucher uiterlijk binnen twee weken via e-mail.
Recent gewijzigd
  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Oostenrijk?

    In navolging van de maatregelen van de Oostenrijkse autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om al onze parken in Oostenrijk te sluiten. De verwachtte openingsdata zijn als volgt:
    - 30 mei 2020: Landal Bad Kleinkirchheim
    - 13 juni 2020: Landal Katchberg
    - 15 juni 2020: Landal Brandnertal, Chalet Matin, Hochmontafon, Resort Maria Alm en Rehrenberg. 

    Heeft u al een boeking gemaakt met een aankomstdatum vóór deze datum? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Duitsland?

    Alle vakantieparken en campings in Duitsland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de Corona maatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De parken Landal Eifeler Tor en Salztal Paradies openen vanaf 15 mei voor Duitse gasten, met eventuele richtlijnen vanuit de lokale overheid. Voor gasten niet afkomstig uit Duitsland geldt een negatief reisadvies tot en met 24 mei 2020.

    De parken Travemünde, Mont Royal, Hochwald, Sonnenberg, Wirfttal, Warsberg en Winterberg openen vanaf 18 mei voor Duitse gasten, met richtlijnen vanuit de lokale overheid. Voor gasten niet afkomstig uit Duitsland geldt een negatief reisadvies tot en met 24 mei 2020.

    De veiligheidsregio rondom de parken Landal Dwergter Sand en Salztal Paradies heeft expliciet aangegeven dat niet Duitse gasten niet welkom zijn tot 11 juni 2020. Wij verzoeken u dit advies op te volgen.

    Campings
    De campings op de parken Landal Warsberg en Wirfttal zijn tot 10 juni 2020 alleen open voor campers en caravans die volledig zelfvoorzienend zijn. Na 10 juni 2020 hopen wij weer alle gasten te kunnen verwelkomen. Ook hier geldt dat er voor niet Duitse gasten een negatief reisadvies is tot en met 24 mei 2020.  De camping op Landal Sonnenberg blijf tot minstens 24 mei 2020 gesloten.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Zwitserland?

    De regering van Zwitserland heeft maatregelen getroffen tegen de verspreiding van het coronavirus. Dit houdt in dat de grenzen op dit moment gesloten zijn tot ten minste 14 juni. Dit heeft op dit moment voor twee parken in Zwitserland consequenties.

    Alpine Lodge Lenzerheide
    Het gebied rondom Arosa-Lenzerheide is gesloten. Onze Kids Club, het zwembad en het restaurant zijn ook gesloten tot nader order. De receptie en mini supermarkt blijven dagelijks geopend.

    Vierwaldstättersee
    Het gebied rondom Vierwaldstättersee is helaas gesloten voor iedereen van buiten Zwitserland.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op een van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Kan ik nog alle accommodaties boeken?

    Tot ten minste 1 juni 2020 geldt voor al onze accommodaties een maximale bezetting van één huishouden. Vanaf 1 juni 2020 bent u welkom met meerdere huishoudens in 1 accommodatie mits er minimaal 1 badkamer per huishouden beschikbaar is en 1,5 meter afstand tussen de huishoudens gehouden wordt. Onder een huishouden verstaan we echtgenoten, geregistreerde partners of andere levensgezellen en ouders, grootouders en kinderen, voor zover zij op één adres wonen.

  • Kunnen we nog met meerdere gezinnen of vriendengroepen in één accommodatie?

    Tot ten minste 1 juni 2020 geldt voor al onze accommodaties een maximale bezetting van één huishouden. Vanaf 1 juni 2020 bent u welkom met meerdere huishoudens in 1 accommodatie mits er minimaal 1 badkamer per huishouden beschikbaar is en 1,5 meter afstand tussen de huishoudens gehouden wordt. Onder een huishouden verstaan we echtgenoten, geregistreerde partners of andere levensgezellen en ouders, grootouders en kinderen, voor zover zij op één adres wonen.

  • Zijn de campings open?

    Nederland
    Alle campings in Nederland gaan op 20 mei weer open voor caravans en campers die volledig zelfvoorzienend zijn. De verwachting is dat de sanitairgebouwen op de campings per 1 juli weer open mogen, zodat we ook overige gasten weer kunnen verwelkomen. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De safaritenten op Landal Coldenhove blijven op dit moment nog dicht.

    Duitsland
    De campings op de parken Landal Warsberg en Wirfttal tot 10 juni alleen voor campers en caravans die volledig zelfvoorzienend zijn. Ook hier geldt dat er voor niet Duitse gasten een negatief reisadvies is tot en met 24 mei 2020. Vanaf 10 juni hopen wij alle campinggasten weer te kunnen verwelkomen. 

    De camping op Landal Sonnenberg blijf tot minstens 10 juni 2020 gesloten.

Aankomsten tot juni
  • Ik heb een verblijf geboekt, kan ik gebruik maken van de faciliteiten?

    We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De verwachting is dat op de Nederlandse parken per 15 mei veel faciliteiten, met eventuele aanpassingen volgens de richtlijnen, weer gebruikt kunnen worden:
    -Winkels
    -Fietsverhuur
    -Afhaalmaaltijden / snackbar
    -Zwembaden en zwemwaters
    -Bowling
    -Midgetgolf
    -Sportvelden en Speeltuinen

    Daarnaast bieden we een aangepast activiteitenprogramma waarin de ontmoetingen met Bollo niet zullen ontbreken.

    Vanaf 1 juni zullen, met inachtneming van de geldende richtlijnen, ook de restaurants en terrassen geopend zijn.

    De receptie en technische dienst zijn altijd open gebleven en blijven voor u beschikbaar.

  • Het park is gesloten en ik wil mijn verblijf omboeken naar een latere periode. Hoe regel ik dat?

    Indien u een verblijf heeft geboekt op een park dat jammer genoeg gesloten is, ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna beslissen naar welke periode en welk park u uw verblijf wilt omboeken.

  • Ik wil mijn verblijf omboeken naar een latere periode. Hoe regel ik dat?

    We begrijpen dat u zich zorgen maakt of uw verblijf door kan gaan. Heeft u een verblijf geboekt na 1 juni? Dan verzoeken we u om te wachten. De situatie verandert dagelijks. Heeft u een verblijf geboekt in de periode tot 28 April of wilt u een later verblijf toch nu al omboeken dan zijn er 2 mogelijkheden:
    - Verblijft u liever een andere periode en weet u al wanneer? Dan kunt u direct omboeken, bel hiervoor ons Contact Center.
    - Wilt u liever later beslissen wanneer en waar u wilt verblijven? Dan kunt u een recreatie-voucher aanvragen ter waarde van de reeds betaalde reissom. Deze recreatie-voucher kunt u op een later moment gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website.

Omboeken en annuleren
  • Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

    U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. U kunt nu uw boeking wijzigen wanneer u wilt.

    Weet u nog niet naar welke periode of naar welk park u uw boeking wilt wijzigen? Dan kunt u een recreatie-voucher aanvragen ter waarde van de reeds betaalde reissom. Deze recreatie-voucher kunt u op een later moment gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website.

  • Kan ik mijn verblijf verplaatsen naar een andere datum?

    Ja, u kunt uw verblijf verplaatsen naar een andere datum. U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. U kunt nu uw boeking wijzigen wanneer u wilt.

    Weet u nog niet naar welke periode u uw boeking wilt wijzigen? Dan kunt u een recreatie-voucher aanvragen ter waarde van de reeds betaalde reissom. Deze recreatie-voucher kunt u op een later moment gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website.

  • Ik heb een verblijf geboekt, maar het park is tijdens mijn geboekte verblijf gesloten. Wat nu?

    Als het park tijdens uw geboekte verblijf gesloten is, nemen we op volgorde van aankomstdatum vanzelf contact met u op. U ontvangt van ons een bevestigingsmail dat uw verblijf niet doorgaat. Binnen 2 weken ontvangt u per e-mail een recreatie-voucher ter waarde van de reeds betaalde reissom. In deze e-mail leest u ook hoe u de recreatie-voucher kunt gebruiken.

  • Kan ik mijn verblijf bij jullie annuleren?

    Binnen 14 dagen na het maken van de reservering, kunt u kosteloos uw verblijf annuleren mits u meer dan 28 dagen voor aanvang van uw verblijf heeft gereserveerd. Heeft u de reservering meer dan 14 dagen geleden gemaakt? Dan kunt u een recreatie-voucher aanvragen ter waarde van de reeds betaalde reissom. Deze recreatie-voucher kunt u op een later moment gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website.

  • Als ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?

    Is het verblijf in een latere periode duurder, dan betaalt u het verschil bij.

  • Als ik mijn verblijf nu omboek en ik wil later nogmaals wijzigen, kan dat?

    U kunt uw verblijf tot 28 dagen voor uw aankomstdatum wijzigen.

  • Zijn er speciale boekingsvoorwaarden rondom corona?

    De maatregelen rondom het coronavirus brengen Landal GreenParks in uitdagende omstandigheden. Daarom hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Dit betekent voor u dat u uw boeking niet kunt annuleren, maar altijd uw boeking kunt wijzigen.

    Weet u nog niet naar welke periode u uw boeking wilt wijzigen? Dan kunt u een recreatie-voucher aanvragen ter waarde van de reeds betaalde reissom. Deze recreatie-voucher kunt u op een later moment gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website.

  • Ik kon jullie niet bereiken en mijn aankomstdatum is al geweest. Ik wil nog steeds graag omboeken.

    Onze excuses dat dit zo is verlopen. U kunt uiteraard nog steeds bij ons omboeken. Wilt u hiervoor contact opnemen met ons Contact Center.

  • Ik heb via Landal GreenParks een annuleringsverzekering afgesloten bij Europ Assistance. Wat zijn mijn rechten als ik mijn verblijf wil annuleren?

    Op de website van Europ Assistance vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering. Hier kunt u lezen wanneer u aanspraak kunt maken op uw annuleringsverzekering en hoe u een claim kunt indienen. Kunt u hier het antwoord op uw vragen niet vinden, dan vragen wij u direct contact op te nemen met Europ Assistance.

  • Ik heb geboekt via een reisbureau. Kan ik ook omboeken?

    Als u uw boeking heeft gemaakt via een reisbureau kunt u ook omboeken naar een andere periode en/of een ander park. Voor meer informatie vragen wij u contact op te nemen met het reisbureau waar u heeft geboekt.

Recreatie-voucher
  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee u een nieuwe boeking kunt maken indien uw verblijf op onze parken niet door kan gaan of u ervoor kiest deze nu zelf niet door te laten gaan. De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die u reeds heeft betaald.

    Deze branchebrede overeengekomen voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie die het gevolg is van de verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. U kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Wat zijn de voordelen van een recreatie-voucher?

    - U kunt zelf online een nieuwe boeking maken.
    - U kunt de boeking maken op het moment dat het u uitkomt, tot één jaar na uitgifte van de recreatie-voucher.
    - U kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment boekbaar zijn op de website.

    Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de recreatie-voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

  • Hoe werkt de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher kunt u inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe u deze recreatie-voucher precies kunt gebruiken, leest u in de e-mail waarmee u de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om uw recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. U kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van uw recreatie-voucher.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher?

    U ontvangt een recreatie-voucher als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

    U kunt ook een recreatie-voucher aanvragen als u zelf besluit dat u uw verblijf wilt omboeken, maar nog niet weet naar welke periode u uw boeking wilt wijzigen.

  • Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na het moment van uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. U kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment boekbaar zijn op de website.

    Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de recreatie-voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in één keer besteden?

    Nee, u kunt zelf bepalen hoe u de waarde van de recreatie-voucher wilt besteden. Wanneer u een nieuwe boeking maakt voor een lager bedrag dan de waarde van de recreatie-voucher, dan blijft het restant op de recreatie-voucher staan. We adviseren u daarom om de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat u de recreatie-voucher tot maximaal één jaar na uitgifte kunt inwisselen voor een nieuwe boeking. Heeft u na 1 jaar nog niet de volledige waarde van uw recreatie-voucher gebruikt, dan betalen we het restant aan u terug.

  • Kan ik met een HEMA boeking ook omboeken of een recreatie-voucher ontvangen?

    Als deelnemer aan de HEMA actie kunt u uw verblijf bij ons omboeken naar een andere periode en/of een ander park. Meer informatie hierover vindt u op onze HEMA actie site: www.landal.nl/hema. We kunnen u helaas geen recreatie-voucher aanbieden.

  • Ik heb mijn boeking betaald via Air Miles, kan ik ook omboeken of een recreatie-voucher ontvangen?

    Als u uw boeking heeft betaald met Air Miles dan kunt u uw verblijf bij ons omboeken naar een andere periode in 2020. U heeft hierbij ook de mogelijkheid om voor een ander park te kiezen. Neemt u hiervoor contact op met ons Contact Center. Weet u nog niet naar welke periode u wilt omboeken? Dan kunt u een recreatie-voucher aanvragen voor het door u betaalde bedrag aan Landal GreenParks. De ingewisselde Air Miles krijgt u automatisch via Air Miles retour op uw Air Miles account. Dit kan enkele weken duren.

  • Ik heb geen e-mailadres waarop ik een recreatie-voucher kan ontvangen. Wat nu?

    Wij hebben een e-mailadres nodig om u de recreatie-voucher te kunnen sturen. Wij vragen u daarom om een e-mailadres aan te maken of om een e-mailadres van een familielid door te geven aan ons Contact Center.

  • Kan ik op dit moment al een recreatie-voucher aanvragen voor mijn geboekte verblijf in 2020, ongeacht de aankomstdatum?

    Ja, u kunt voor ieder verblijf in 2020 een recreatie-voucher aanvragen, dus ongeacht uw aankomstdatum. Uw bestaande boeking vervalt daarmee. Met de recreatie-voucher kunt u tot één jaar na uitgifte een nieuwe boeking maken via onze website. Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de recreatie-voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

  • Ik heb nog steeds geen recreatie-voucher ontvangen, wat nu?

    We streven ernaar om 7 dagen na ontvangst van uw annuleringsmail de recreatie-voucher via e-mail toe te sturen. Vanwege de enorme drukte kan dit echter een week langer duren. Alvast bedankt voor uw begrip.

  • Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die u reeds heeft betaald.

  • Ik heb geboekt via een reisbureau. Kan ik ook een recreatie-voucher ontvangen?

    Als u uw boeking heeft gemaakt via een reisbureau gelden er aangepaste voorwaarden voor de recreatie-voucher. Voor meer informatie vragen wij u contact op te nemen met het reisbureau waar u heeft geboekt.

  • Ik heb alleen mijn eerste termijn betaald. Wat gebeurt er met mijn tweede termijnbetaling als mijn boeking wordt geannuleerd?

    Uw tweede termijnbetaling wordt geannuleerd. U ontvangt een recreatie-voucher ter waarde van het reeds betaalde bedrag.

Parkinformatie algemeen
  • Zijn de parken geopend?

    Alle vakantieparken en campings in Nederland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De gezondheid van onze gasten en werknemers blijft voorop staan. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en de lokale autoriteiten in andere landen.

    Onder het kopje Situatie per land op deze pagina vind u meer informatie voor de parken over de grens.

  • Zijn de parken open voor dagrecreatie?

    We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden. De verwachting is dat op de Nederlandse parken per 15 mei veel faciliteiten weer gebruikt kunnen worden. De winkels, fietsverhuur, afhaalmaaltijden en zelfs de zwembaden en zwemwaters zullen volgens de richtlijnen weer open gesteld worden voor onze gasten.

    De gezondheid van onze gasten en werknemers blijft voorop staan. Dagrecreatie is alleen mogelijk als hiervoor voldoende ruimte overblijft, dat zal de komende periode uitwijzen. Totdat hier meer zicht op is is dagrecreatie op alle parken niet mogelijk.

  • Welke faciliteiten op parken zijn nog open?

    We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De verwachting is dat op de Nederlandse parken per 15 mei veel faciliteiten, met eventuele aanpassingen volgens de richtlijnen, weer gebruikt kunnen worden:
    -Winkels
    -Fietsverhuur
    -Afhaalmaaltijden / snackbar
    -Zwembaden en zwemwaters
    -Bowling
    -Midgetgolf
    -Sportvelden en Speeltuinen

    Daarnaast bieden we een aangepast activiteitenprogramma waarin de ontmoetingen met Bollo niet zullen ontbreken.

    Vanaf 1 juni zullen, met inachtneming van de geldende richtlijnen, ook de restaurants en terrassen geopend zijn.

    De receptie en technische dienst zijn altijd open gebleven en blijven voor u beschikbaar.

  • Tot wanneer zijn de faciliteiten op de Nederlandse vakantieparken gesloten?

    De verwachting is dat per 15 mei veel faciliteiten op de Nederlandse parken weer gebruikt kunnen worden. De winkels, fietsverhuur, afhaalmaaltijden en zelfs de zwembaden zullen volgens richtlijnen open gesteld worden voor de gasten van Landal GreenParks.

  • Zijn de campings open?

    Nederland
    Alle campings in Nederland gaan op 20 mei weer open voor caravans en campers die volledig zelfvoorzienend zijn. De verwachting is dat de sanitairgebouwen op de campings per 1 juli weer open mogen, zodat we ook overige gasten weer kunnen verwelkomen. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De safaritenten op Landal Coldenhove blijven op dit moment nog dicht.

    Duitsland
    De campings op de parken Landal Warsberg en Wirfttal tot 10 juni alleen voor campers en caravans die volledig zelfvoorzienend zijn. Ook hier geldt dat er voor niet Duitse gasten een negatief reisadvies is tot en met 24 mei 2020. Vanaf 10 juni hopen wij alle campinggasten weer te kunnen verwelkomen. 

    De camping op Landal Sonnenberg blijf tot minstens 10 juni 2020 gesloten.

  • Waarom gaan sommige parken dicht en blijven andere parken open?

    Elk park van Landal GreenParks is uniek, ook het aanbod van onze faciliteiten en de ligging is per park verschillend. We wegen daarom per land en per park zorgvuldig af welke maatregelen we nemen.

Situatie in Nederland
  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Nederland?

    Alle vakantieparken en campings in Nederland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de Corona maatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De verwachting is dat op de Nederlandse parken per 15 mei veel faciliteiten, met eventuele aanpassingen volgens de richtlijnen, weer gebruikt kunnen worden:
    -Winkels
    -Fietsverhuur
    -Afhaalmaaltijden / snackbar
    -Zwembaden en zwemwaters
    -Bowling
    -Midgetgolf
    -Sportvelden en Speeltuinen

    Daarnaast bieden we een aangepast activiteitenprogramma waarin de ontmoetingen met Bollo niet zullen ontbreken.

    Vanaf 1 juni zullen, met inachtneming van de geldende richtlijnen, ook de restaurants en terrassen geopend zijn.

  • Welke parken zijn op dit moment in Nederland geopend?

    Al onze parken in Nederland zijn open. U bent van harte welkom op een van onze parken. Wij doen er alles aan om, volgens richtlijnen vanuit het RIVM, u een fijn verblijf te bieden.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Zeeland?

    Door de lokale autoriteiten in Zeeland is bepaald dat bungalowparken in deze regio een beperkt aantal gasten mogen ontvangen in de komende periode:

    - Tot en met 14 mei is dit 15%
    - Vanaf 15 mei tot en met 28 mei is dit 50%
    - Vanaf 29 mei tot en met 30 juni is dit 75%
    - Vanaf 1 juli zal dit 100% zijn.

    Deze maatregel kan gevolgen hebben voor bestaande reserveringen op onze parken in Zeeland, mocht dit gevolgen hebben voor uw reservering dan nemen wij tijdig contact met u op. Nieuwe reserveringen voor deze parken kunnen alleen gedaan worden zolang de maximale bezetting nog niet is overschreven.

  • Wat is op dit moment de situatie voor Resort Hof van Saksen?

    Per 15 mei opent Hof van Saksen haar deuren weer om gasten te ontvangen. Op het resort worden de richtlijnen van het RIVM gehanteerd. Ook voor het gebruik van de faciliteiten en het meedoen aan activiteiten worden deze richtlijnen gevolgd. Meer informatie hierover vindt u op deze pagina. Uiteraard helpen de medewerkers van Hof van Saksen u graag om op een onbezorgde manier buitengewoon te genieten. En zien wij ernaar uit u binnenkort op het resort te mogen verwelkomen!

  • Wat is op dit moment de situatie voor de parken in Zuid-Holland

    Door de lokale autoriteiten in Zuid-Holland is bepaald dat bungalowparken Landal Beach Villa's Hoek van Holland en Landal Strand Resort Ouddorp Duin in deze regio een beperkt aantal gasten mogen ontvangen in de komende periode:

    - Vanaf 15 mei tot en met 21 mei is dit 25%
    - Vanaf 22 mei tot en met 28 mei is dit 50%
    - Vanaf 29 mei tot en met 30 juni is dit 75%
    - Vanaf 1 juli zal dit 100% zijn.

    Deze maatregel kan gevolgen hebben voor bestaande reserveringen op deze parken, mocht dit gevolgen hebben voor uw reservering dan nemen wij tijdig contact met u op. Nieuwe reserveringen voor deze parken kunnen alleen gedaan worden zolang de maximale bezetting nog niet is overschreven.

Situatie in de andere landen
  • Ik heb een verblijf geboekt naar een land dat de grenzen heeft gesloten. Wat nu?

    De laatste informatie en maatregelen per land kunt u op deze pagina vinden onder 'Situatie in andere landen'. Vanwege het coronavirus hebben we een aanpassing gedaan in de voorwaarden. Het is altijd mogelijk om uw boeking te wijzigen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Duitsland?

    Alle vakantieparken en campings in Duitsland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de Corona maatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De parken Landal Eifeler Tor en Salztal Paradies openen vanaf 15 mei voor Duitse gasten, met eventuele richtlijnen vanuit de lokale overheid. Voor gasten niet afkomstig uit Duitsland geldt een negatief reisadvies tot en met 24 mei 2020.

    De parken Travemünde, Mont Royal, Hochwald, Sonnenberg, Wirfttal, Warsberg en Winterberg openen vanaf 18 mei voor Duitse gasten, met richtlijnen vanuit de lokale overheid. Voor gasten niet afkomstig uit Duitsland geldt een negatief reisadvies tot en met 24 mei 2020.

    De veiligheidsregio rondom de parken Landal Dwergter Sand en Salztal Paradies heeft expliciet aangegeven dat niet Duitse gasten niet welkom zijn tot 11 juni 2020. Wij verzoeken u dit advies op te volgen.

    Campings
    De campings op de parken Landal Warsberg en Wirfttal zijn tot 10 juni 2020 alleen open voor campers en caravans die volledig zelfvoorzienend zijn. Na 10 juni 2020 hopen wij weer alle gasten te kunnen verwelkomen. Ook hier geldt dat er voor niet Duitse gasten een negatief reisadvies is tot en met 24 mei 2020.  De camping op Landal Sonnenberg blijf tot minstens 24 mei 2020 gesloten.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in België?

    In navolging van de maatregelen van de Belgische autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om al onze parken in België per 18 maart 2020 te sluiten. Dit betreft de volgende parken:

    Landal Mooi Zutendaal & Landal Village L'eau d'Heure:
    Landal Mooi zutendaal en Landal Village L'eau d'Heure zijn gesloten tot tenminste 7 juni 2020.

    Heeft u al een boeking gemaakt met een aankomstdatum vóór 7 juni 2020? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Landal Village Les Gotalles:
    Landal Village Les Gotalles is gesloten tot tenminste 7 juni 2020.

    Heeft u al een boeking gemaakt met een aankomstdatum vóór 7 juni 2020? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Denemarken?

    De regering van Denemarken heeft in het kader van maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus besloten de landsgrenzen te sluiten. Het is daarom niet mogelijk om een boeking te maken voor de periode tot 1juni 2020.

    Heeft u al een boeking gemaakt met een aankomstdatum vóór 1 juni 2020? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Oostenrijk?

    In navolging van de maatregelen van de Oostenrijkse autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om al onze parken in Oostenrijk te sluiten. De verwachtte openingsdata zijn als volgt:
    - 30 mei 2020: Landal Bad Kleinkirchheim
    - 13 juni 2020: Landal Katchberg
    - 15 juni 2020: Landal Brandnertal, Chalet Matin, Hochmontafon, Resort Maria Alm en Rehrenberg. 

    Heeft u al een boeking gemaakt met een aankomstdatum vóór deze datum? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Zwitserland?

    De regering van Zwitserland heeft maatregelen getroffen tegen de verspreiding van het coronavirus. Dit houdt in dat de grenzen op dit moment gesloten zijn tot ten minste 14 juni. Dit heeft op dit moment voor twee parken in Zwitserland consequenties.

    Alpine Lodge Lenzerheide
    Het gebied rondom Arosa-Lenzerheide is gesloten. Onze Kids Club, het zwembad en het restaurant zijn ook gesloten tot nader order. De receptie en mini supermarkt blijven dagelijks geopend.

    Vierwaldstättersee
    Het gebied rondom Vierwaldstättersee is helaas gesloten voor iedereen van buiten Zwitserland.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op een van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Tsjechië?

    De regering van Tsjechië heeft in het kader van maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus besloten de landsgrenzen te sluiten voor o.a. bezoekers uit Nederland en Duitsland. Aan de landsgrenzen worden gezondheidschecks uitgevoerd. Het is daarom niet mogelijk om een boeking te maken voor de periode tot en met 14 juni 2020.

    Heeft u al een boeking gemaakt met een aankomstdatum vóór 14 juni 2020? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Hongarije?

    In navolging van de maatregelen van de Hongaarse autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om ons park Landal Residence Duna per direct te sluiten tot ten minste 2 juni 2020.

    Heeft u al een boeking gemaakt met een aankomstdatum vóór 2 juni 2020? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op een van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Groot Brittannië?

    In navolging van de maatregelen van de autoriteiten in Groot Brittannië tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om al onze parken in Groot Brittannië te sluiten tot ten minste 1 juli 2020. Heeft u een boeking gemaakt met een aankomst binnen deze periode? We nemen vanzelf telefonisch contact met u op.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op een van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Nederland?

    Alle vakantieparken en campings in Nederland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de Corona maatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De verwachting is dat op de Nederlandse parken per 15 mei veel faciliteiten, met eventuele aanpassingen volgens de richtlijnen, weer gebruikt kunnen worden:
    -Winkels
    -Fietsverhuur
    -Afhaalmaaltijden / snackbar
    -Zwembaden en zwemwaters
    -Bowling
    -Midgetgolf
    -Sportvelden en Speeltuinen

    Daarnaast bieden we een aangepast activiteitenprogramma waarin de ontmoetingen met Bollo niet zullen ontbreken.

    Vanaf 1 juni zullen, met inachtneming van de geldende richtlijnen, ook de restaurants en terrassen geopend zijn.

  • Wat is op dit moment de situatie voor Resort Hof van Saksen?

    Per 15 mei opent Hof van Saksen haar deuren weer om gasten te ontvangen. Op het resort worden de richtlijnen van het RIVM gehanteerd. Ook voor het gebruik van de faciliteiten en het meedoen aan activiteiten worden deze richtlijnen gevolgd. Meer informatie hierover vindt u op deze pagina. Uiteraard helpen de medewerkers van Hof van Saksen u graag om op een onbezorgde manier buitengewoon te genieten. En zien wij ernaar uit u binnenkort op het resort te mogen verwelkomen!

Verblijf boeken
  • Kan ik nog een verblijf boeken?

    Jazeker, op onze website of via het callcenter kunt u direct uw vakantie boeken.

    Alle vakantieparken en campings in Nederland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De verwachting is dat op de Nederlandse parken per 15 mei veel faciliteiten, met eventuele aanpassingen volgens de richtlijnen, weer gebruikt kunnen worden:
    -Winkels
    -Fietsverhuur
    -Afhaalmaaltijden / snackbar
    -Zwembaden en zwemwaters
    -Bowling
    -Midgetgolf
    -Sportvelden en Speeltuinen

    Daarnaast bieden we een aangepast activiteitenprogramma waarin de ontmoetingen met Bollo niet zullen ontbreken.

    Vanaf 1 juni zullen, met inachtneming van de geldende richtlijnen, ook de restaurants en terrassen geopend zijn.

  • Kan ik nog alle accommodaties boeken?

    Tot ten minste 1 juni 2020 geldt voor al onze accommodaties een maximale bezetting van één huishouden. Vanaf 1 juni 2020 bent u welkom met meerdere huishoudens in 1 accommodatie mits er minimaal 1 badkamer per huishouden beschikbaar is en 1,5 meter afstand tussen de huishoudens gehouden wordt. Onder een huishouden verstaan we echtgenoten, geregistreerde partners of andere levensgezellen en ouders, grootouders en kinderen, voor zover zij op één adres wonen.

  • Kunnen we nog met meerdere gezinnen of vriendengroepen in één accommodatie?

    Tot ten minste 1 juni 2020 geldt voor al onze accommodaties een maximale bezetting van één huishouden. Vanaf 1 juni 2020 bent u welkom met meerdere huishoudens in 1 accommodatie mits er minimaal 1 badkamer per huishouden beschikbaar is en 1,5 meter afstand tussen de huishoudens gehouden wordt. Onder een huishouden verstaan we echtgenoten, geregistreerde partners of andere levensgezellen en ouders, grootouders en kinderen, voor zover zij op één adres wonen.

  • Als ik nu een verblijf boek, kan ik dan wachten met betalen totdat ik zeker weet dat mijn verblijf doorgaat?

    Als u een verblijf boekt, vragen wij u direct een aanbetaling te doen. Het restbedrag dient u uiterlijk 8 weken voor uw aankomstdatum te voldoen. Dit is niet gewijzigd. U kunt uw betalingen zelf in orde maken via MijnLandal, ook als u met de recreatie-voucher wilt betalen. Een overzicht van alle betaalmogelijkheden vindt u hier.

Top 10 meest gestelde vragen
  • Zijn de parken geopend?

    Alle vakantieparken en campings in Nederland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De gezondheid van onze gasten en werknemers blijft voorop staan. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en de lokale autoriteiten in andere landen.

    Onder het kopje Situatie per land op deze pagina vind u meer informatie voor de parken over de grens.

  • Welke parken zijn op dit moment in Nederland geopend?

    Al onze parken in Nederland zijn open. U bent van harte welkom op een van onze parken. Wij doen er alles aan om, volgens richtlijnen vanuit het RIVM, u een fijn verblijf te bieden.

  • Kan ik mijn verblijf bij jullie annuleren?

    Binnen 14 dagen na het maken van de reservering, kunt u kosteloos uw verblijf annuleren mits u meer dan 28 dagen voor aanvang van uw verblijf heeft gereserveerd. Heeft u de reservering meer dan 14 dagen geleden gemaakt? Dan kunt u een recreatie-voucher aanvragen ter waarde van de reeds betaalde reissom. Deze recreatie-voucher kunt u op een later moment gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website.

  • Tot wanneer zijn de faciliteiten op de Nederlandse vakantieparken gesloten?

    De verwachting is dat per 15 mei veel faciliteiten op de Nederlandse parken weer gebruikt kunnen worden. De winkels, fietsverhuur, afhaalmaaltijden en zelfs de zwembaden zullen volgens richtlijnen open gesteld worden voor de gasten van Landal GreenParks.

  • Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

    U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. U kunt nu uw boeking wijzigen wanneer u wilt.

    Weet u nog niet naar welke periode of naar welk park u uw boeking wilt wijzigen? Dan kunt u een recreatie-voucher aanvragen ter waarde van de reeds betaalde reissom. Deze recreatie-voucher kunt u op een later moment gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website.

  • Ik heb een verblijf geboekt, kan ik gebruik maken van de faciliteiten?

    We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De verwachting is dat op de Nederlandse parken per 15 mei veel faciliteiten, met eventuele aanpassingen volgens de richtlijnen, weer gebruikt kunnen worden:
    -Winkels
    -Fietsverhuur
    -Afhaalmaaltijden / snackbar
    -Zwembaden en zwemwaters
    -Bowling
    -Midgetgolf
    -Sportvelden en Speeltuinen

    Daarnaast bieden we een aangepast activiteitenprogramma waarin de ontmoetingen met Bollo niet zullen ontbreken.

    Vanaf 1 juni zullen, met inachtneming van de geldende richtlijnen, ook de restaurants en terrassen geopend zijn.

    De receptie en technische dienst zijn altijd open gebleven en blijven voor u beschikbaar.

  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee u een nieuwe boeking kunt maken indien uw verblijf op onze parken niet door kan gaan of u ervoor kiest deze nu zelf niet door te laten gaan. De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die u reeds heeft betaald.

    Deze branchebrede overeengekomen voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie die het gevolg is van de verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. U kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Kan ik mijn verblijf verplaatsen naar een andere datum?

    Ja, u kunt uw verblijf verplaatsen naar een andere datum. U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. U kunt nu uw boeking wijzigen wanneer u wilt.

    Weet u nog niet naar welke periode u uw boeking wilt wijzigen? Dan kunt u een recreatie-voucher aanvragen ter waarde van de reeds betaalde reissom. Deze recreatie-voucher kunt u op een later moment gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Nederland?

    Alle vakantieparken en campings in Nederland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de Corona maatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De verwachting is dat op de Nederlandse parken per 15 mei veel faciliteiten, met eventuele aanpassingen volgens de richtlijnen, weer gebruikt kunnen worden:
    -Winkels
    -Fietsverhuur
    -Afhaalmaaltijden / snackbar
    -Zwembaden en zwemwaters
    -Bowling
    -Midgetgolf
    -Sportvelden en Speeltuinen

    Daarnaast bieden we een aangepast activiteitenprogramma waarin de ontmoetingen met Bollo niet zullen ontbreken.

    Vanaf 1 juni zullen, met inachtneming van de geldende richtlijnen, ook de restaurants en terrassen geopend zijn.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher?

    U ontvangt een recreatie-voucher als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

    U kunt ook een recreatie-voucher aanvragen als u zelf besluit dat u uw verblijf wilt omboeken, maar nog niet weet naar welke periode u uw boeking wilt wijzigen.

Overige