| Nieuws

Landal GreenParks opnieuw meest duurzame merk vakantieparkenaanbieders van Nederland

In de jaarlijkse Sustainable Brand Index is Landal GreenParks verkozen tot Industry Winner in de categorie Holiday parks. De vakantieaanbieder is daarmee voor de zevende keer uitgeroepen tot het meest duurzame merk vakantieparken.

De Sustainable Brand Index is het grootste onafhankelijke merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Het onderzoek wordt sinds 2011 jaarlijks uitgevoerd. In het onderzoek van 2024 werden in een nationaal representatieve steekproef tussen december 2023 en februari 2024 12.000 Nederlandse consumenten ondervraagd in de leeftijd van 16-75 jaar. In totaal werden 223 merken in 22 sectoren beoordeeld op hun gepercipieerde prestaties ten aanzien van de 22 wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen.

Tony’s Chocolonely werd dit jaar uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland. Andere industrieleiders zijn o.a.: Greenchoice (energie), NS (mobiliteit), IKEA (meubels en woninginrichting), Ekoplaza (supermarkten), ANWB (Reizen en toerisme), Tesla (automotive), ASN Bank (banken), KPN (telecom) en Marktplaats (e-commerce).

Elk jaar dichter bij klimaatneutraliteit
Een ambitieus duurzaamheidsprogramma brengt Landal GreenParks elk jaar dichter bij het doel om klimaatneutraal te zijn. De vakantieaanbieder investeert in groene initiatieven, projecten en partnerschappen en ondersteunt de biodiversiteit van de natuur en de directe omgeving van de vakantieparken. Daarnaast richt Landal GreenParks zich op de verduurzaming van energie op de parken, duurzaam bouwen en op een actief hergebruik- en afvalreductiebeleid.

Voor meer informatie over de activiteiten van Landal GreenParks op het gebied van duurzaamheid kijk op www.landal.nl/duurzaamheid.