Ik heb een vraag over:

Goed om te weten

Kan ik via Landal GreenParks een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten?
Ja hoor, dat is mogelijk. We bieden een reis- en annuleringsverzekering aan in samenwerking met Europ Assistance.
Bekijk onze verzekeringen Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe oud moet je zijn om een boeking te mogen maken?
We nemen alleen boekingen in behandeling van personen die 18 jaar of ouder zijn. De hoofdboeker moet ook aanwezig zijn bij het verblijf. Boekingen die gemaakt zijn door personen jonger dan 18 jaar zijn niet geldig. We behouden ons het recht om afwijkende boekingen, met name groepen, te weigeren. Of we kunnen hier speciale voorwaarden aan stellen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat is bij de huur inbegrepen en wat niet?
Bij de huur inbegrepen:
  • Elekriciteit, gas en verwarming (m.u.v. parken in Denemarken)
  • Een kinderbedje en kinderstoel. Kijk voor de zekerheid op de factuur of dit ook geldt voor het park waar jij verblijft.
  • Toegang tot (overdekt) zwembad (indien aanwezig) 
  • Btw
  • Schoonmaakkosten
Verplichte bijkomende kosten:
  • Boekingskosten
  • Bedlinnen per persoon en kinderbedlinnen
  • Toeristenbelasting per persoon, per nacht (de hoogte hiervan verschilt per park)
  • Neem je huisdieren mee? Hier betaal je voor per huisdier.

In je account kun je onder 'boekingsinformatie' meer vinden over hoe de prijs precies is opgebouwd van jouw geboekte vakantie. Hier zie je de bedragen en het btw-percentage dat is berekend. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de algemene voorwaarden van Landal GreenParks?
Via onderstaande link vind je onze algemene voorwaarden.
Algemene Voorwaarden Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het ook mogelijk om gebruik te maken van de faciliteiten op het park zonder dat ik er verblijf?
Neem contact op met de receptie van het park, om te vragen naar de mogelijkheden. Voor Hof van Saksen vind je hier meer informatie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Voorkeuren, speciale wensen

Hebben jullie ook autovrije parken?
Ja. Als je wilt weten of een park autovrij is, ga dan naar 'parkinfo' op de pagina van het park. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik wil voor een langere periode op een park verblijven. Waar vind ik meer informatie? Hebben wij je vraag hiermee beantwoord? Ik wil maar 1 of 2 nacht(en) verblijven, is dit ook mogelijk?
Dit is alleen mogelijk voor een verblijf in Denemarken. Voor de andere landen geldt dat je wel een boeking kunt maken voor een verblijf van vrijdag tot maandag. Dat zijn in totaal 3 nachten. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om bij een verblijf van 3 nachten, eerder uit te checken. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn alle accommodaties rookvrij?
Er zijn maar weinig bungalows waar roken nog wél mogelijk is. De meeste parken zijn namelijk volledig rookvrij. Bij parken die niet volledig rookvrij zijn, kun je tijdens het boeken aangeven dat je een rookvrije accommodatie wilt.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Uit wat voor soort accommodaties kan ik kiezen bij een verblijf op jullie parken?
We hebben veel verschillende accommodaties. Denk aan luxe accommodaties met een bubbelbad of sauna, accommodaties aan de kust, waterbungalows of speciale bungalows voor honden of kinderen. Bekijk hier onze verschillende soorten accommodaties. Waar ga jij voor?
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hebben jullie ook vuurwerkvrije parken?
Ja, als je op een park wilt verblijven waar geen vuurwerk wordt afgestoken, kun je oud & nieuw vieren op speciale vuurwerkvrije parken. Handig als je bijv. een bange viervoeter hebt of als je de feestdagen rustig wilt vieren, zonder geknal. Op andere parken mag er tijdens de jaarwisseling wel vuurwerk worden afgestoken. 

Let op: een vuurwerkvrij vakantiepark betekent dat we ons uiterste best doen dat er geen vuurwerk wordt afgestoken op het park. Het kan zijn dat een mede-vakantieganger dit toch doet. We handhaven hier niet op. Geluiden uit de omgeving van het vakantiepark kunnen we niet uitsluiten. Het zal dus niet helemaal stil zijn met oud & nieuw.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Op welke parken kan ik accommodaties speciaal voor kinderen vinden?
Kinderaccommodaties kun je op een aantal parken vinden. Deze zijn extra kindvriendelijk/veilig ingericht en geschikt voor gezinnen met baby's, peuters en kleuters. Ze zijn voorzien van kinderspeelgoed, aankleedkussen, commode, kinder -stoel, -bed en -badje en zandbak (buiten). Daarnaast is een kinderaccommodatie extra veilig door  een traphekje en kindveilige stopcontacten. De kinderslaapkamers van de accommodaties zijn voorzien van een stapelbed en/of hoogslaper. Vaak ligt er een speeltuintje op korte afstand van de bungalows.
Bekijk hier de leukste kinderbungalows Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn er ook parken met accommodaties geschikt voor mindervaliden?
Op verschillende parken kun je in een accommodatie verblijven die speciaal is aangepast voor mindervaliden. Zo zijn bijvoorbeeld de badkamer, het toilet en/óf keuken aangepast. Zo kun je er zorgeloos tussenuit!
Meer info over accommodaties voor mindervaliden Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn er parken met accommodaties die geschikt zijn voor astma-COPD-patienten?
Ja. Mensen met astma/COPD kunnen verblijven in een speciaal aangepaste astma/COPD-vriendelijke accommodatie, zogenaamde longvilla's. Deze accommodaties zijn voorzien van gladde vloerbedekking zoals laminaat- en tegelvloeren. Er is geen open haard aanwezig (met uitzondering van een paar parken). Daarnaast hebben we bij de keuze voor het materiaal van de gordijnen en meubels rekening gehouden met de richtlijnen vanuit het Longfonds. Er wordt uiteraard in deze accommodaties niet gerookt en huisdieren zijn niet toegestaan. Daarnaast volgt ons personeel speciale instructies voor het schoonmaken van de accommodatie. Neem contact op met ons Contact Center om een longvilla te boeken.
Verblijf in een longvilla Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn er accommodaties/parken waar zorg op maat wordt aangeboden?
Voor gasten die extra begeleiding en zorg nodig hebben, hebben we een samenwerking met Comfortzorg. Dit is een van de beste en meest ervaren organisaties op het gebied van thuiszorg op vakantieadressen. Je kunt daardoor op al onze Nederlandse parken rekenen op de zorg en hulpmiddelen die je thuis ook krijgt. De gewenste verpleging, verzorging en vraag naar hulpmiddelen wordt in telefonisch overleg met je geregeld en vastgelegd. Neem hiervoor contact op met Comfortzorg via het telefoonnummer 0900-234 12 34.
Meer info over Comfortzorg Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Op welke parken kan ik verblijven met een omheinde tuin?
Op diverse parken zijn er accommodaties aanwezig met een omheinde tuin of afgesloten terras. Handig voor als je met de hond weg gaat! Bekijk de details van de accommodatie om te zien of dit het geval is voor de door jou geselecteerde accommodatie
Bekijk alle parken met een omheinde tuin Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik wil graag langer dan 2 weken verblijven op een park. Hoe kan ik boeken?
Neem voor een verblijf vanaf 2 weken contact op met het Contact Center. We helpen je graag telefonisch verder. Wil je een reservering boeken voor 28 dagen of langer? Neem dan contact op met onze afdeling Landal Business Line.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook een verblijf boeken met een afwijkende aankomstdag?
Voor een verblijf in Denemarken is dit mogelijk. Voor andere landen geldt dat dit in principe niet mogelijk is, maar tijdens de feestdagen bieden we soms wel afwijkende aankomstdagen aan.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Met huisdier

Kan ik mijn huisdier(en) meenemen?
Leuk dat je je huisdier mee wilt nemen op vakantie, op bijna alle parken is dit mogelijk. Er zijn 1 of 2 huisdieren welkom per accommodatie. Voor honden hebben we zelfs speciale hondenbungalows! Als je zoekt naar een accommodatie of park, kun je bij de filters aangeven 'huisdieren toegestaan'. Deze filter vind je onder 'speciale accommodaties'. Je ziet dan de accommodaties/parken die beschikbaar zijn voor de door jou opgegeven datum. Als je het park gaat boeken, kun je in de winkelmand aangeven hoeveel huisdieren je meeneemt. We voegen je huisdieren dan toe aan je boeking en passen de prijs hier op aan.

Heb je al een boeking staan en wil je een huisdier toevoegen of verwijderen? Geef hier je wijziging door.

Tip: bekijk ook onze handige inpaklijst, waar je kunt afvinken of je aan alles hebt gedacht als je huisdier mee gaat.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook verblijven in een speciale hondenaccommodatie?
Leuk dat je jouw trouwe viervoeter mee wilt nemen naar Landal! We hebben accommodaties waar huisdieren zijn toegestaan, maar daarnaast hebben we ook speciale hondenaccommodaties! Met o.a. een omheinde tuin, hondenmand én faciliteiten voor je hond op het park
Op vakantie met je hond Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Meerdere accommodaties

Hoeveel accommodaties kan ik tegelijk boeken?
Je kunt via onze website maximaal 4 accommodaties tegelijk boeken. Dat kan voor één park en voor één reisperiode. De bungalowtypes kunnen verschillend zijn en mogen ook een combinatie van een bungalow en een campingplaats zijn. Je kunt meerdere accommodaties toevoegen door te kiezen in het winkelmandje voor 'voeg een accommodatie toe'. Heb je de voorkeur om meerdere bungalows naast elkaar te boeken? Dat kan! Kies bij voorkeuren de gewenste huisnummers (je betaalt maar één keer voorkeurskosten).  
 
Wil je meer dan 4 bungalows tegelijk boeken? Neem dan contact op met ons Contact Center. Wil je meer dan 20 accommodaties tegelijk boeken? Dan kun je terecht bij onze afdeling Business Line.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb meerdere accommodaties in één keer geboekt, betaal ik nu dubbele boekingskosten?
Nee, je betaalt maar één keer boekingskosten. Dat scheelt!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik heb meerdere accommodaties in één keer geboekt, liggen deze bij elkaar in de buurt?
Dit kunnen wij helaas niet garanderen. We adviseren je tegen betaling (€35,- eenmalig) voor elke accommodatie een huisnummer te kiezen. Zo weet je zeker dat de accommodaties bij elkaar in de buurt staan. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Camping

Kan ik speciale voorkeuren doorgeven voor mijn gemaakte boeking op de camping?
Ja. Het kan natuurlijk zijn dat je speciale voorkeuren hebt voor jouw boeking. Zoals twee campingplaatsen naast elkaar of een voorkeur voor een specifieke plaats. Je kunt dit aangeven tijdens het maken van je boeking, we rekenen hier extra kosten voor. Wil je na het maken van je boeking nog een nummer of voorkeur doorgeven? Neem dan contact op met het Contact Center.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Op welke parken van Landal kan ik ook kamperen?
Op meerdere parken kun je ook kamperen. Bekijk hier het overzicht van al onze campings.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Welk soort kampeerplaatsen bieden de campings aan?
We bieden zowel losse campingplaatsen aan als luxe stacaravans (ingerichte verhuuraccommodaties). Deze zijn volledig ingericht en verbruik van water, electriciteit en/of verwarming zijn in de huurprijs meeberekend.

Je kunt kiezen uit verschillende campingplaatsen:
  • Natuurplaatsen zonder elektra (m.u.v. Esonstad; één aansluitpunt per vier plaatsen)
  • Basisplaatsen met elektra
  • Comfortplaatsen met elektra, afvalwateraansluiting en kraantje
  • Camperplaatsen
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Op welke campings is mijn huisdier welkom?
Leuk dat je je huisdier mee wilt nemen tijdens je verblijf. Op de meeste campings is dit mogelijk. Er zijn 1 of 2 huisdieren welkom per accommodatie. Tijdens het boeken kun je bij reisgezelschap aangeven hoeveel huisdieren je mee wilt nemen. Dan kun je bekijken welke campings beschikbaarheid hebben.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Welke faciliteiten zijn aanwezig op de campings?
Dit kun je vinden op de desbetreffende campingpagina onder 'faciliteiten'. Je kunt daarnaast ook gebruikmaken van alle parkfaciliteiten als je op een camping verblijft.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik de campingplattegronden vinden?
De plattegronden van de campings kun je vinden op de parkpagina en onder 'parkinfo' van de desbetreffende camping. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Wintersport

Zit er bij de reisverzekering ook een wintersportdekking inbegrepen?
Ja, de reisverzekering, die je via Landal GreenParks en Europ Assistance afsluit, is inclusief wintersportdekking.
Onze reisverzekering Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe hoog liggen de wintersportparken?
Op de pagina van het park vind je onder 'Skigebied' meer informatie over de ligging. Bekijk hier alle wintersportparken
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Voor de administratie

Wanneer en hoe ontvang ik mijn boekingsbevestiging?
Binnen een uur ontvang je van ons per mail een boekingsbevestiging. Check voor de zekerheid ook even je ongewenste mail. Bewaar je boekingsbevestiging goed en neem deze mee naar het park. Laat de bevestiging via je mobiel zien, dan is printen niet nodig.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt. Kan ik deze opnieuw ontvangen?
Binnen een uur na het maken van je reservering ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Heb je deze niet ontvangen of ben je deze kwijt? Check voor de zekerheid of deze niet tussen je ongewenste e-mails staat.

Is dit niet het geval?
Vul dan via de onderstaande link jouw gegevens in en wij mailen de bevestiging opnieuw.

Vraag hier een nieuwe bevestiging aan >
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik de factuur van mijn boeking?
Je vindt de factuur in de boekingsbevestiging die je per e-mail van ons hebt ontvangen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Is het mogelijk om een optie te nemen op een boeking?
Nee. dat is helaas niet mogelijk. Heb je een boeking gemaakt die niet binnen 30 dagen plaatsvindt? Dan heb je nog 14 dagen bedenktijd om de boeking definitief te maken. Betaal je niet binnen 14 dagen nadat je geboekt hebt? Dan vervalt je voorlopige boeking kosteloos.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center. Geef aan wat je niet kon vinden