Ik wil mijn recreatie-voucher gebruiken

Je hebt de recreatie-voucher ontvangen en je wilt deze verzilveren. De volgende stappen kun je dan doorlopen.
  • Eerst kies je een bestemming. Landal GreenParks heeft ruim 110 vakantieparken in binnen- en buitenland die allemaal middenin de natuur liggen;
  • Je boekt je vakantie online via onze website;
  • Geef in de 'betalen' stap aan dat je een recreatie-voucher wilt inwisselen;
  • Voer het kaartnummer en de veiligheidscode in;
  • Bij de recreatie-voucher staat de veiligheidscode onder het kaartnummer in de e-mail vermeld;
  • Het tegoed van de recreatie-voucher wordt direct verrekend. Voor het restantbedrag kun je een andere betaalmethode selecteren.
De voorwaarden van deze recreatie-voucher zijn in overeenstemming met de (HISWA)RECRON Recreatie-voucher regeling die tot stand is gekomen na afstemming met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.
Zoek een bestemming  
Voucher voorwaarden | Tegoedbon voorwaarden

Ik wil het saldo op mijn recreatie-voucher checken

Met de saldochecker kun je het tegoed op je recreatie-voucher controleren. Je vult het kaartnummer van je recreatie-voucher en de veiligheidscode in, waarna je saldo in beeld verschijnt. Bij de recreatie-voucher staat de veiligheidscode onder het kaartnummer in de e-mail vermeld.
Saldochecker

Veelgestelde vragen over de voucher

Recreatie-voucher
  • Ik ben mijn recreatie-voucher kwijt. Wat nu?

    We hebben na het aanvragen de voucher naar je gemaild. Misschien kun je de voucher nog vinden tussen je e-mails (check ook even je ongewenste map). Mocht je de voucher daar niet kunnen vinden, dan kunnen wij de voucher opnieuw sturen. We sturen dit dan naar het e-mailadres dat je eerder heeft opgegeven.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher en hoe werkt dit?

    Je ontvangt een recreatie-voucher als je een verblijf hebt geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoef je zelf niets voor te doen, je ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher. Als je je boeking hebt gemaakt via een reisbureau gelden er aangepaste voorwaarden voor de recreatie-voucher. Voor meer informatie vragen wij je contact op te nemen met het reisbureau waar je hebt geboekt.

    De recreatie-voucher kunt je inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe deze recreatie-voucher precies  gebruiken kan worden, lees je in de e-mail waarmee je de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om je recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. Je kunt in dit geval bellen met de receptie van het park waar je op vakantie gaat voor het inwisselen van je recreatie-voucher.

  • Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

    De recreatie-voucher kun je tot één jaar na het moment van uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuw verblijf. Je kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment te boeken zijn op de website.

    Nadert de einddatum van de voucher en is deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag terug. We nemen hiervoor contact met je op.

  • Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in een keer besteden?

    Nee, je kunt zelf bepalen hoe je de waarde van de recreatie-voucher wilt besteden. Wanneer je een nieuwe boeking maakt voor een lager bedrag dan de waarde van de recreatie-voucher, dan blijft het restant op de recreatie-voucher staan. We adviseren je daarom om de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat je de recreatie-voucher tot maximaal één jaar na uitgifte kunt inwisselen voor een nieuwe boeking. Heb je na 1 jaar nog niet de volledige waarde van je recreatie-voucher gebruikt, dan betalen we het restant terug.

  • Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die je reeds hebt betaald. Check hier de waarde van je voucher.

Voucher - Terugbetaling
  • Wat moet ik doen om het openstaande bedrag op mijn recreatie-voucher te ontvangen?

    Zodra de vervaldatum van je voucher nadert (1 jaar na de datum van uitgifte), nemen we contact met je op per e-mail. Je hoeft hierover geen contact met ons op te nemen. In de e-mail die je van ons ontvangt vragen wij je om via een beveiligde omgeving je gegevens met ons te delen. Binnen 4 weken na de vervaldatum van je voucher ontvang je van ons het resterende tegoed terug op je rekening. 

  • Ik heb een mail van jullie ontvangen en mijn gegevens ingevuld, wanneer ontvang ik mijn voucher-tegoed terug?

    Na het invullen van je gegevens ontvangt je van ons een bevestigingsmail. Binnen maximaal 4 weken na de vervaldatum van de voucher ontvang je het bedrag dat op de recreatie-voucher staat terug op je rekening. De vervaldatum van de voucher is één jaar na de uitgifte datum van de voucher (deze staat vermeld op de voucher).

  • Waarom moet ik mijn gegevens achterlaten voor de terugbetaling van het voucher-tegoed?

    Uit veiligheids- en privacyoverwegingen bewaren wij niet alle betaalgegevens van onze gasten. We willen er graag voor zorgen dat je het resterende vouchertegoed ontvangt op je rekening. Daarom hebben wij je gegevens nodig. Geef dit door via je MijnLandal-account, via een beveiligde verbinding.

  • Het lukt niet om mijn gegevens achter te laten, wat moet ik nu doen?

    Probeer eerst in te loggen op je MijnLandal-account en geef hier je gegevens door. Wachtwoord vergeten? Geen probleem. Je kunt gewoon een nieuw wachtwoord aanmaken. Ga naar het inlogscherm van jouw Mijnlandal-account. Vul je e-mailadres in en kies voor 'wachtwoord vergeten' als je probeert in te loggen. Je ontvangt dan een e-mail van ons, zodat je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Lukt het niet? Geen zorgen, dan zorgen er op een andere manier dat je het resterende vouchertegoed ontvangt. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.

  • Ik heb een mail van jullie gehad om mijn gegevens door te geven voor de terugbetaling van mijn voucher-tegoed. Is dit een echte mail?

    Na één jaar vervalt het resterende tegoed op een recreatie-voucher. Gasten met een voucher waarbij de vervaldatum bijna afloopt ontvangen van ons een e-mail om de terugbetaling in gang te zetten. 

Overige