Ik heb een vraag over:

Aankomst op het park

Ik wil graag tijdens mijn verblijf visite ontvangen. Is dit mogelijk?
Gezellig! Als je visite niet blijft slapen, dan hoef je niets aan ons door te geven. Blijven ze wel slapen? Dat kan. Daar betaal je dan bedlinnen en toeristenbelasting voor per persoon. Ga naar je account en voeg je reisgenoot toe bij ‘mijn reisgezelschap’. Je kunt daar kiezen voor een extra reisgenoot die je toevoegt voor het gehele verblijf of voor een gedeelte van het verblijf. Selecteer de aankomstdatum en vertrekdatum van je logé en voeg 'm toe aan je reisgezelschap.

Let op: als het bezoek blijft slapen mag het aantal bedden in de accommodatie niet overschreven worden. Of te wel in een 4 persoons accommodatie mogen maximaal 4 personen overnachten. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat moet ik laten zien als ik wil inchecken op het park?
Je ontvangt de boekingsbevestiging inclusief factuur binnen 24 uur na het vastleggen van jouw boeking. Bewaar deze mail goed! Bij aankomst kun je de boekingsbevestiging laten zien op je mobiel. Geef  je reisgezelschap voor aankomst aan ons door via je account of de Landal-app. Zorg er ook voor dat je eventuele openstaande bedragen hebt betaald. Bij aankomst op het park kunnen we om een legitimatiebewijs vragen.Vergeet deze niet mee te nemen.

Wanneer het park waar je verblijft gebruik maakt van de digitale sleutel, of je op de camping verblijft kan je voor jouw verblijf al online inchecken. Je hoeft dan niet meer langs de receptie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik tegen betaling ook eerder inchecken of aankomen?
Helaas, je kunt niet eerder  in de accommodatie dan 16:00 uur. Dit komt omdat we voor die tijd druk bezig om ervoor te zorgen dat jouw accommodatie schoon en fris is! Je bent voor deze tijd natuurlijk wel van harte welkom op het park, je kan dan alvast gebruik maken van onze faciliteiten. Of ontdek alvast de omgeving, neem een kijkje in de Landal-app voor alle tips in de omgeving.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
De hoofdboeker is niet aanwezig tijdens de check in. Kan dat?
De hoofdboeker hoeft niet zelf aanwezig te zijn bij het inchecken. In dat geval ontvangen wij graag via de onderstaande link de gegevens van je boeking. Geef bij 'opmerkingen' de naam, het e-mailadres en telefoonnummer door van degene die in plaats van de hoofdboeker komt inchecken. Wij geven dit dan door aan het park waar je gaat verblijven. Indien je verblijft op een park met een digitale sleutel, zorg dan dat iemand anders beschikt over de digitale sleutel in de Landal-app.
Wijzig inchecker Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Heb je een vraag over de digitale sleutel? Hebben wij je vraag hiermee beantwoord? Ik kom aan na sluitingstijd van de receptie, wat moet ik doen?
Dit is natuurlijk geen probleem. Maak je gebruik van de digitale sleutel? Zorg dat je de checklist voor aankomst afrond voor aankomst op het park. Dan open je de deur van jouw accommodatie namelijk via de sleutel op jouw telefoon. En hoef je niet langs de receptie.

Ga je naar een park zonder de digitale sleutel, laat ons dan via onderstaand formulier weten hoe laat je verwacht aan te komen. Wij geven dit dan door aan de receptie van het park.
Geef jouw aankomsttijd door Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?
Vanaf 16:00 ben je van harte welkom op het park om in te checken. De uitcheck is op dag van vertrek tot 10:30. Er zijn een aantal parken die afwijken van deze tijden. Dus check voor vertrek altijd even jouw boekingsbevestiging. Hier staan de precieze tijden in, of neem een kijkje in de Landal-app. Wanneer het park faciliteiten heeft ben je voor 16:00 al welkom om gebruik te maken van de faciliteiten op het park.

Camping:
Vanaf 13.00 uur kun je aankomen op je kampeerplaats. Op de vertrekdag vragen we je om de plaats weer vóór 12.00 uur vrij te maken. Tegen betaling kun je op de meeste campings tot 18.00 uur op de campingplaats blijven, mits deze niet opnieuw verhuurd is. Informeer hiernaar op de dag van vertrek vóór 12.00 uur bij de receptie van het park.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Over de accommodatie

Wat is er aanwezig in de accommodatie?
Altijd goed om te weten wat er al aanwezig is in jouw accommodatie en wat je zelf mee moet nemen op vakantie! Log online in om je boeking te bekijken en ga naar de boekingsdetails of kijk via de Landal-app. Onder de adresgegevens kun je kiezen voor 'Bekijk de accommodatie'. Onder de plattegrond vind je een lijst met kenmerken met wat er aanwezig is. Zo weet je bijv. of je koffiepads of toch cups mee moet nemen en of er een kinderstoel aanwezig is.

Bij aankomst in de accommodatie vind je bij aankomst een pakketje met afwasmiddel/ vaatwastabletten, vaatdoek en afwasborstel. Handdoeken en theedoeken zijn niet standaard aanwezig in de accommodatie. Wil je dit bijboeken? Dat kan via 'extra's' in je boeking. In enkele grote en luxe accommodaties zijn deze wel inbegrepen. Als ze zijn inbegrepen kan je dit vinden tussen de accommodatiekenmerken. 

Voor basisproducten zoals toiletpapier, afwasmiddel en koffie ben je welkom in de park-/ minishop (indien aanwezig op het park waar je verblijft). Bekijk ook onze handige inpaklijst. Kun je zo afvinken of je aan alles hebt gedacht!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik het huisnummer van mijn geboekte accommodatie vinden?
Bij aankomst op het park wordt het huisnummer definitief gemaakt. Wil je al eerder het huisnummer weten? Dat kan! Het voorlopige huisnummer van je accommodatie is vanaf 1 week voor aankomst terug te vinden in de Landal-app en in je boeking.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Met hoeveel personen kan ik verblijven in de accommodatie?
In de naam van de accommodatie staat aangegeven voor hoeveel personen de accommodatie geschikt is. Bijvoorbeeld: 4-persoons woning 4EL. Dit aantal komt overeen met het aantal beschikbare bedden. Vanwege veiligheidsvoorschriften is het niet mogelijk met meer personen te verblijven. Er kunnen dus geen extra bedden/kampeerbedden/luchtbedden in de accommodatie geplaatst worden. 

Een kind onder de 3 jaar wordt wel als extra persoon geaccepteerd (tenzij anders aangegeven). Het kind kan dan in een kinderbedje slapen. Er is slechts één kindje in een kinderbedje toegestaan per accommodatie (tenzij anders aangegeven).
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn huisdieren toegestaan in de accommodatie?
Op bijna alle parken zijn maximaal 1 of 2 huisdieren toegestaan. Ook zijn er een aantal parken waar huisdieren niet zijn toegestaan. Tip: bekijk onze handige inpaklijst. Daar vind je ook een gedeelte met waar je aan moet denken als je hond mee gaat op vakantie. Handig!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat wordt er bedoeld met een kinderbed?
Een kinderbed is een houten ledikant of campingbed van 1.20 x 0.60 m. Deze is geschikt voor kinderen tot 3 jaar. Kinderen vanaf 3 jaar slapen in een eenpersoonsbed.

Wat voor soort kinderbed in jouw accommodatie staat vind je terug in jouw account bij de accommodatiekenmerken. De kinderbedlinnen zijn, tegen een meerprijs, automatisch toegevoegd aan jouw boeking.

Extra kinderbed
Op veel parken is het mogelijk om een extra kinderbedje (inclusief kinderbedlinnen) te reserveren.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik details over de inrichting van mijn accommodatie?
In je account of via de Landal-app kun je je geboekte accommodatie bekijken. Je vindt hier de details en plattegrond van je accommodatie.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn handdoeken en bedlinnen inbegrepen?
Voor bedlinnen betaal je een extra bedrag bovenop de huur van de accommodatie, dit neem je standaard bij ons af. Bedlinnen kun je niet annuleren. Het bedlinnenpakket bestaat uit een overtrek voor de dekbedden, kussens en het matras. De prijs die we hiervoor rekenen is afhankelijk van je reisgezelschap, dit vind je terug in je boeking. Bij onze luxe en extra luxe accommodaties zijn de bedden al opgemaakt. Handdoeken zijn niet standaard inbegrepen bij je boeking, maar dit kun je wel toevoegen aan je boeking onder extra's. Per besteld handdoekenpakket ontvang je 2 handdoeken. Als je dus 1 pakket toevoegt, ontvang je 2 handdoeken. Bestel je 2 pakketten, dan leggen we 4 handdoeken klaar.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat wordt er bedoeld met kinderbedlinnen?
Als je hebt aangegeven dat je gebruik wilt maken van een kinderbed, dan zorgen wij voor het kinderbedlinnen. Zo zorgen we ervoor dat het matras van het kinderbed schoon wordt afgedekt met een onderlaken, dat geheel onder het matras zit. In het pakket zit ook een kinderdeck (dekentje incl. hoeslaken dat aan elkaar vastzit) die je kunt gebruiken. Natuurlijk kun je ook zelf een dekentje of slaapzak meenemen voor de baby. Het kinderbedlinnen is wel verplicht, zodat er altijd een hoeslaken aanwezig is voor de hygiene. Houd er rekening mee dat voor het kinderbedlinnen ook kosten worden berekend.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Vooraf regelen

Ik heb een verblijf geboekt op een park dat nu onderdeel is van Dormio Resorts & Hotels/ Summio Parcs, wat nu?
Heb je een verblijf geboekt op Landal ....? Kijk dan op deze pagina voor de veelgestelde vragen met betrekking tot de Dormio Resorts & Hotels/ Summio Parcs overname. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe geef ik door welke bedden ik wil laten opmaken?
Standaard wordt het tweepersoonsbed opgemaakt en afhankelijk van het aantal personen waarmee je komt ook de andere bedden. Heb je andere voorkeuren? Bekijk dan de indeling van de accommodatie op de pagina van het park. Geef via de onderstaande link je voorkeur door voor de opgemaakte bedden. Gebruik hiervoor het opmerkingenveld.
Geef de bedden door Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe geef ik door welke dag ik wil gourmetten?
Heb je een gourmetarrangement bijgeboekt voor tijdens je verblijf? Geef dan via onderstaande link aan ons door wanneer je hier gebruik van wilt maken, dit horen wij graag maximaal één dag van tevoren vóór 12:00 uur. Wij geven dit door aan het park waar je gaat verblijven.
Datum doorgeven Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat moet ik regelen voordat ik een park bezoek?
Geef je reisgezelschap en verwachte aankomsttijd aan ons door en betaal het eventueel openstaande bedrag. Dit alles doe je in de Landal-app, waar je ook informatie over het park vindt zoals het adres, de parkplattegrond en gegevens van je boeking. Daarnaast kun je eenvoudig contact opnemen met de receptie en zie je wat er te doen is in de omgeving. We raden je aan om de app te downloaden, voordat je vertrekt. Zo heb je alle belangrijke informatie bij de hand. Bekijk ook onze handige inpaklijst. Kun je zo afvinken of je aan alles hebt gedacht!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik wil graag een fiets huren. Hoe doe ik dat?
Dat kun je voor veel van onze parken makkelijk regelen via de Landal-app, hier staan ook alle prijzen. Geldt dit niet voor jouw park? Neem dan contact op met de receptie van het park of regel het tijdens je verblijf. Je kunt een fiets huren voor de volgende dag en alle dagen/maanden die daarna volgen. Zo, heb je dat alvast geregeld. We verhuren o.a. stadsfietsen, elektrische fietsen en bakfietsen. Het aanbod kan per park verschillen, zo hebben veel parken ook e-choppers en mountainbikes. Wil je voor dezelfde dag nog een fiets huren? Neem dan contact op met de receptie van het park, daar helpen we je graag verder. Goed om te weten: een fiets huur je voor een hele dag, maar skelters/familiefietsen huur je per uur.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de kosten van een skipas?
De kosten van een skipas verschillen per skigebied. Dit is ook afhankelijk van het aantal dagen dat je gaat skiën. Daarnaast geldt er een speciale actie voor het skiseizoen van 2023. Voor de skigebieden Brandnertal/Montafon en Ski amadé geldt: hoe eerder je een skipas online koopt, hoe goedkoper. Dit is goedkoper dan de prijzen aan de kassa.
Overzicht van de skigebieden Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook ski- of snowboardlessen volgen op de wintersportparken?
Bij alle skischolen in de directe omgeving van onze wintersportparken in Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië kun je skilessen volgen en materiaal huren. We raden je aan om je skiles indien mogelijk van tevoren te boeken, zodat je verzekerd bent van een plaats tijdens je vakantie.
Meer over skiverhuur Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Voor onderweg

Is een autobahnvignet verplicht voor de Zwitserse en Oostenrijkse parken?
Ja, voor alle Oostenrijkse en Zwitserse autosnelwegen is het autobahnvignet verplicht. Koop deze voor vertrek bij de ANWB. Ook zijn deze verkrijgbaar bij de grensovergangen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn sneeuwkettingen of winterbanden in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland verplicht?
Steeds meer landen hebben verkeersregels over het gebruik van winterbanden en kettingen. Goed om dit voor vertrek te checken! Bekijk in dit handige overzicht wat er nodig is per land.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik de adressen van de parken vinden?
Het adres van het park vind je op de betreffende parkpagina onder ‘parkinfo’.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center. Geef aan wat je niet kon vinden