Ik heb een vraag over:

Aankomst op het park

Ik kom aan na sluitingstijd van de receptie, wat moet ik doen?
Dit is natuurlijk geen probleem. Maak je gebruik van de digitale sleutel? Dan open je de deur van jouw accommodatie gemakkelijk via de sleutel op jouw telefoon. Ga je naar een park zonder de digitale sleutel, laat ons dan via onderstaand formulier weten hoe laat je verwacht aan te komen. Wij geven dit dan door aan de receptie van het park.

Geef je aankomsttijd gemakkelijk door
Via onderstaande link geef je gemakkelijk je aankomsttijd door. Vul deze in bij 'opmerkingen'.

Geef hier je voorkeur door >
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
De hoofdboeker is niet aanwezig tijdens de check in. Kan dat?
De hoofdboeker hoeft niet zelf aanwezig te zijn bij het inchecken. In dat geval ontvangen wij graag via de onderstaande link de gegevens van je boeking. Geef bij 'opmerkingen' de naam, het e-mailadres en telefoonnummer door van degene die in plaats van de hoofdboeker komt inchecken. Wij geven dit dan door aan het park waar je gaat verblijven.

Gegevens doorgeven
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik wil graag tijdens mijn verblijf visite ontvangen. Is dit mogelijk?
Gezellig! Als je visite niet blijft slapen, dan hoef je niets aan ons door te geven. Blijven ze wel slapen? Dat kan. Daar betaal je dan bedlinnen en toeristenbelasting voor per persoon. Ga naar je account en voeg je reisgenoot toe bij ‘mijn reisgezelschap’. Je kunt daar kiezen voor een extra reisgenoot die je toevoegt voor het gehele verblijf of voor een gedeelte van het verblijf. Selecteer de aankomstdatum en vertrekdatum van je logé en voeg 'm toe aan je reisgezelschap.

Let op: als het bezoek blijft slapen mag het aantal bedden in de accommodatie niet overschreven worden. Of te wel in een 4 persoons accommodatie mogen maximaal 4 personen overnachten. 
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat moet ik laten zien als ik wil inchecken op het park?
Je ontvangt de boekingsbevestiging inclusief factuur binnen 24 uur na het vastleggen van jouw boeking. Bewaar deze mail goed! Bij aankomst kun je de boekingsbevestiging laten zien op je mobiel. Geef  je reisgezelschap voor aankomst aan ons door via je account. Zorg er ook voor dat je eventuele openstaande bedragen hebt betaald. Bij aankomst op het park kunnen we om een legitimatiebewijs vragen.Vergeet deze niet mee te nemen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik tegen betaling ook eerder inchecken of aankomen?
• Je kunt niet eerder inchecken dan 16:00 uur, dit komt omdat we voor die tijd druk bezig om ervoor te zorgen dat jouw accommodatie schoon en fris is!
• Om 16:00 uur is je accommodatie zeker klaar. Vanaf dat moment kun je in jouw accommodatie.
• Het is wel mogelijk om eerder aan te komen op het park en gebruik te maken van onze faciliteiten. Of ontdek alvast de omgeving.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?
Vanaf 16:00 ben je van harte welkom op het park om in te checken. De uitcheck is op dag van vertrek tot 10:30. Er zijn een aantal parken die afwijken van deze tijden. Dus check voor vertrek altijd even jouw boekingsbevestiging. Hier staan de precieze tijden in. Voor deze tijd ben je van harte welkom om gebruik te maken van de faciliteiten op het park.

Camping:
Vanaf 13.00 uur kun je aankomen op je kampeerplaats. Op de vertrekdag vragen we je om de plaats weer vóór 12.00 uur vrij te maken. Tegen betaling kun je op de meeste campings tot 18.00 uur op de campingplaats blijven, mits deze niet opnieuw verhuurd is. Informeer hiernaar op de dag van vertrek vóór 12.00 uur bij de receptie van het park.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Over de accommodatie

Wat is er aanwezig in de accommodatie?
Altijd goed om te weten wat er al aanwezig is in jouw accommodatie en wat je zelf mee moet nemen op vakantie! Log in om je boeking te bekijken en ga naar de boekingsdetails. Onder de adresgegevens kun je kiezen voor 'Bekijk de accommodatie'. Onder de plattegrond vind je een lijst met kenmerken met wat er aanwezig is. Zo weet je bijv. of je koffiepads of toch cups mee moet nemen en of er een kinderstoel aanwezig is.

Bij aankomst in de accommodatie vind je bij aankomst een pakketje met afwasmiddel/ vaatwastabletten, vaatdoek en afwasborstel. Handdoeken en theedoeken zijn niet standaard aanwezig in de accommodatie. Wil je dit bijboeken? Dat kan via 'extra's' in je boeking.

Voor basisproducten zoals toiletpapier, afwasmiddel en koffie ben je welkom in de park-/ minishop (indien aanwezig op het park waar je verblijft). Bekijk ook onze handige inpaklijst. Kun je zo afvinken of je aan alles hebt gedacht!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik het huisnummer van mijn geboekte accommodatie vinden?
Bij aankomst op het park wordt het huisnummer definitief gemaakt. Wil je al eerder het huisnummer weten? Dat kan! Het voorlopige huisnummer van je accommodatie is vanaf 1 week voor aankomst terug te vinden in de Landal-app en in je boeking.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Met hoeveel personen kan ik verblijven in de accommodatie?
In de naam van de accommodatie staat aangegeven voor hoeveel personen de accommodatie geschikt is. Bijvoorbeeld: 4-persoons woning 4EL. Dit aantal komt overeen met het aantal beschikbare bedden. Vanwege veiligheidsvoorschriften is het niet mogelijk met meer personen te verblijven. Er kunnen dus geen extra bedden/kampeerbedden/luchtbedden in de accommodatie geplaatst worden. 

Een kind onder de 3 jaar wordt wel als extra persoon geaccepteerd (tenzij anders aangegeven). Het kind kan dan in een kinderbedje slapen. Er is slechts één kindje in een kinderbedje toegestaan per accommodatie (tenzij anders aangegeven).
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn huisdieren toegestaan in de accommodatie?
Op bijna alle parken zijn maximaal 1 of 2 huisdieren toegestaan. Ook zijn er een aantal parken waar huisdieren niet zijn toegestaan. Tip: bekijk onze handige inpaklijst. Daar vind je ook een gedeelte met waar je aan moet denken als je hond mee gaat op vakantie. Handig!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat wordt er bedoeld met een kinderbed?
Een kinderbed is een bed van 1.20 x 0.60 m en geschikt voor de allerkleinsten (geschikt voor kids tot 3 jaar). Dit kan een campingbed of houten ledikant zijn. Per accommodatie kun je zien wat voor soort kinderbed er aanwezig is. Kinderen vanaf 3 jaar slapen in een eenpersoonsbed. Geef bij het maken van je boeking aan of je gebruik wilt maken van een kinderbed, dan zorgen wij voor het kinderbedlinnen. Houd er rekening mee dat voor het kinderbedlinnen ook kosten worden berekend. 

Extra kinderbed
Op veel parken is het mogelijk om een extra kinderbedje (inclusief kinderbedlinnen) te reserveren.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar vind ik details over de inrichting van mijn accommodatie?
Op de website van het betreffende park, kun je via het kopje 'accommodaties'  je geboekte accommodatie bekijken. De details en plattegrond van je accommodatie verschijnen dan in beeld.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn handdoeken en bedlinnen inbegrepen?
Voor bedlinnen betaal je een extra bedrag bovenop de huur van de accommodatie, dit neem je standaard bij ons af. Bedlinnen kun je niet annuleren. Het bedlinnenpakket bestaat uit een overtrek voor de dekbedden, kussens en het matras. De prijs die we hiervoor rekenen is afhankelijk van je reisgezelschap, dit vind je terug in je boeking. Bij onze luxe en extra luxe accommodaties zijn de bedden al opgemaakt. Heb je geen luxe accommodatie geboekt maar wil je wel opgemaakte bedden? Dit kun je bijboeken in je account onder extra’s, een fijne start van de vakantie! Handdoeken zijn niet standaard inbegrepen bij je boeking, maar dit kun je wel toevoegen aan je boeking onder extra's. Per besteld handdoekenpakket ontvang je 2 handdoeken. Als je dus 1 pakket toevoegt, ontvang je 2 handdoeken. Bestel je 2 pakketten, dan leggen we 4 handdoeken klaar.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat wordt er bedoeld met kinderbedlinnen?
Als je hebt aangegeven dat je gebruik wilt maken van een kinderbed, dan zorgen wij voor het kinderbedlinnen. Zo zorgen we ervoor dat het matras van het kinderbed schoon wordt afgedekt met een onderlaken, dat geheel onder het matras zit. In het pakket zit ook een kinderdeck (dekentje incl. hoeslaken dat aan elkaar vastzit) die je kunt gebruiken. Natuurlijk kun je ook zelf een dekentje of slaapzak meenemen voor de baby. Het kinderbedlinnen is wel verplicht, zodat er altijd een hoeslaken aanwezig is voor de hygiene. Houd er rekening mee dat voor het kinderbedlinnen ook kosten worden berekend.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Vooraf regelen

Hoe geef ik door welke bedden ik wil laten opmaken?
Standaard wordt het tweepersoonsbed opgemaakt en afhankelijk van het aantal personen waarmee je komt ook de andere bedden. Heb je andere voorkeuren? Bekijk dan de indeling van de accommodatie op de pagina van het park. Geef via de onderstaande link je voorkeur door voor de opgemaakte bedden. Gebruik hiervoor het opmerkingenveld.

Geef hier je wijziging door >
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Hoe geef ik door welke dag ik wil gourmetten?
Heb je een gourmetarrangement bijgeboekt voor tijdens je verblijf? Geef dan via onderstaande link aan ons door wanneer je hier gebruik van wilt maken, dit horen wij graat maximaal één dag van tevoren vóór 12:00 uur. Wij geven dit door aan het park waar je gaat verblijven.

Doorgeven wanneer je wilt gourmetten >
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat moet ik regelen voordat ik een park bezoek?
Geef je reisgezelschap en verwachte aankomsttijd aan ons door en betaal het eventueel openstaande bedrag. Dit alles doe je in de Landal-app, waar je ook informatie over het park vindt zoals het adres, de parkplattegrond en gegevens van je boeking. Daarnaast kun je eenvoudig contact opnemen met de receptie en zie je wat er te doen is in de omgeving. We raden je aan om de app te downloaden, voordat je vertrekt. Zo heb je alle belangrijke informatie bij de hand. Bekijk ook onze handige inpaklijst. Kun je zo afvinken of je aan alles hebt gedacht!
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik wil graag een fiets huren. Hoe doe ik dat?
Dat kun je voor veel van onze parken makkelijk online regelen of via de app. Geldt dit niet voor jouw park? Neem dan contact op met de receptie van het park of regel het tijdens je verblijf. Je kunt een fiets huren voor de volgende dag en alle dagen/maanden die daarna volgen. Zo, heb je dat alvast geregeld. We verhuren stadsfietsen, elektrische fietsen en bakfietsen. Wil je voor dezelfde dag nog een fiets huren? Neem dan contact op met de receptie van het park, daar helpen we je graag verder. Goed om te weten: een fiets huur je voor een hele dag, maar skelters/familiefietsen huur je per uur.
Fiets huren Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Wat zijn de kosten van een skipas?
De kosten van een skipas verschillen per skigebied. Dit is ook afhankelijk van het aantal dagen dat je gaat skiën. Daarnaast geldt er een speciale actie voor het skiseizoen van 2023. Voor de skigebieden Brandnertal/Montafon en Ski amadé geldt: hoe eerder je een skipas online koopt, hoe goedkoper. Dit is goedkoper dan de prijzen aan de kassa.
Overzicht van de skigebieden Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Kan ik ook ski- of snowboardlessen volgen op de wintersportparken?
Bij alle wintersportparken in Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië kun je skiles volgen. Voor alle parken (m.u.v. Landal Vierwaldstättersee) kun je dit van tevoren al boeken via Landal. Wanneer je de skilessen van tevoren boekt ontvangt je 5% korting op de skiverhuur. Neem contact op met de receptie van het park om dit te reserveren. 
Meer over skiverhuur Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Voor onderweg

Is een autobahnvignet verplicht voor de Zwitserse en Oostenrijkse parken?
Ja, voor alle Oostenrijkse en Zwitserse autosnelwegen is het autobahnvignet verplicht. Koop deze voor vertrek bij de ANWB. Ook zijn deze verkrijgbaar bij de grensovergangen.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Zijn sneeuwkettingen of winterbanden in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland verplicht?
Steeds meer landen hebben verkeersregels over het gebruik van winterbanden en kettingen. Goed om dit voor vertrek te checken! Bekijk in dit handige overzicht wat er nodig is per land.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Ik red het niet om voor sluitingstijd van de receptie aan te komen. Wat moet ik doen?
Neem in dat geval telefonich contact op met de receptie van het park.  Zij kunnen dan een afspraak met je maken over het ophalen van de bungalowsleutel. Het telefoonnummer van het park + de openingstijden van de receptie kun je vinden op de website van het betreffende park onder 'parkinfo'.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?
Waar kan ik de adressen van de parken vinden?
Het adres van het park vind je op de betreffende parkpagina onder ‘parkinfo’.
Hebben wij je vraag hiermee beantwoord?

Niet gevonden wat je zocht?

Ga naar Service & Contact en zoek onder een ander onderwerp of neem contact op met het Contact Center. Geef aan wat je niet kon vinden