Veelgestelde vragen

Reserveringen
  • Hoeveel accommodaties kan ik reserveren?
    U kunt via de site helaas nog niet meerdere accommodaties tegelijk reserveren. Deze optie is uiteraard wel mogelijk als u telefonisch een boeking maakt. U kunt 1 tot 9 bungalows reserveren via het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten). Voor reserveringen boven de 9 bungalows kunt u terecht bij de Business Line. Het telefoonnummer van deze afdeling is  +31 (0)88 - 205 98 88 (lokaal tarief).
  • Ik heb nog geen bevestigingspapieren ontvangen. Wat moet ik doen?
    Indien Landal GreenParks uw reservering in behandeling neemt, zendt Landal GreenParks u per e-mail een reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na verrichting van de reservering. Deze dient u direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele onjuistheden dienen onmiddellijk doorgegeven te worden aan Landal GreenParks.
     
    Bent u binnen 3 dagen na het maken van de reservering niet in het bezit van een reserveringsbevestiging/factuur, checkt u dan eerst uw postvak ‘ongewenste e-mail’. Is ook hier de reserveringsbevestiging/factuur niet in te vinden? Dan dient u direct contact op te nemen met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten). Maakt u hiervan geen melding, dan kan geen aanspraak meer worden gemaakt op uw reservering. Controleer met de Contact Center medewerker altijd of uw e-mailadres correct is.
  • Kan ik mijn reserveringsbevestiging per post thuisgestuurd krijgen?
    Nee, Landal GreenParks stuurt u een reserveringsbevestiging per e-mail, zodat u direct na het vastleggen van uw reservering de bevestigingsdocumenten ontvangt. Enkele weken voor aankomst ontvangt u een inspiratiemagazine per post thuis. Hierin vindt u informatie over het park en de omgeving.
  • Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt. Wat moet ik doen?
    U ontvangt uw reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na het vastleggen van uw reservering per e-mail. Indien u deze bevestiging kwijt bent geraakt, verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten). Wij zullen vervolgens uw reserveringsbevestiging opnieuw naar u sturen per e-mail. U dient deze goed te bewaren, uit te printen en mee te brengen naar het park.
  • Mijn factuur van een reservering is niet juist. Wat moet ik doen?
    Indien Landal GreenParks uw reservering in behandeling neemt, zendt Landal GreenParks u per e-mail een reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na verrichting van de reservering. Deze dient u direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele onjuistheden dienen onmiddellijk medegedeeld te worden aan Landal GreenParks. Neemt u hiervoor telefonisch contact op met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).
Acties en aanbiedingen
  • Hoe kan ik een aanbieding of last minute telefonisch reserveren?
    Mocht u van een aanbieding gebruik willen maken, dan kunt u dat direct online reserveren. Doet u dat toch liever telefonisch, dan moet u altijd een actiecode vermelden. Deze wordt genoemd bij de omschrijving van de aanbieding.
  • Hoe kan ik reserveren met een kortingsbon?
    Mocht u van een kortingsbon gebruik willen maken, dan moet u altijd de actiecode vermelden die hierop vermeld staat. Voor reserveringen neemt u contact op met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).
Extras en arrangementen
  • Wanneer zijn de schoolvakanties en feestdagen precies?
    Via de volgende link vindt u een overzicht van de landelijke schoolvakanties en feestdagen. De voorjaars-, mei-, herfst- en kerstvakantie zijn adviesdata van  het Ministerie van Onderwijs. Informeer bij de school van uw kind(eren) of de onderstaande periodes inderdaad gelden.
  • Welke arrangementen kan ik reserveren?
    U kunt een arrangement eenvoudig samen met uw bungalow online reserveren. Kijk voor u reserveert wat de mogelijkheden zijn op het park van uw keuze. Niet alle arrangementen zijn na het maken van een reservering nog op te geven. Naast de bovenstaande arrangementen zijn er ook all-in arrangementen waarbij ook de bungalowhuur al inbegrepen is.
  • Kan ik mijn boodschappen online bestellen?
    Voor een groot aantal parken kunt u online uw boodschappen bestellen. Wanneer u een verblijf gereserveerd heeft, kunt u tot twee dagen voor aankomst uw boodschappen alvast online bestellen. Wij zorgen er dan voor dat uw bestelling bij aankomst voor u klaar staat in de bungalow. Dat is makkelijk!
  • Kan ik ook een Comfortpakket boeken bij mijn reservering?
    Het is zeker mogelijk om een Comfortpakket te reserveren. U kunt het gewenste pakket aanvinken onder het menu 'Extra' bij uw online boeking of u kunt het gewenste pakket doorgeven aan de medewerker van het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).
  • Ben ik verplicht bedlinnen af te nemen bij een verblijf?
    Bedlinnen is een verplichte afname bij Landal GreenParks. De kosten hiervoor bedragen  € 7,95 per verblijf en indien relevant kinderbedlinnen voor € 6,95 p.p. . Indien een kinderbed niet standaard in de bungalow is opgenomen, betaalt men extra huur voor het bedje.
Reserveren camping
  • Kan ik speciale voorkeuren met betrekking tot mijn campingreservering doorgeven?
    Het kan zijn dat u speciale wensen heeft ten aanzien van uw reservering. Bijvoorbeeld: twee campingplaatsen naast elkaar. Wanneer u een voorkeur heeft voor een specifieke plaats, wordt hier € 8,95 voorkeurstoeslag voor berekend. Neemt u voor speciale verzoeken contact op met onze medewerkers van het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).
  • Geldt er een minimale verblijfsduur voor campingreserveringen?
    In de zomervakantie geldt vaak een minimale verblijfsduur van 7 aaneengesloten nachten met aankomst op een vaste dag. U vindt deze informatie op de website van de camping onder het kopje 'prijsinformatie'.
  • Kan ik bij Landal GreenParks ook met mijn ACSI-kaart reserveren?
    Ja, u kunt bij ons ook met uw ACSI-kaart reserveren voor alle campings. Dit kan alleen direct bij het park van uw keuze en helaas niet via onze centrale reserveringsafdeling of via de website.
Wijzigen en annuleren
  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren en welke gevolgen heeft dit?
    Landal GreenParks wijst u erop dat reserveringen die u maakt wettelijk definitief zijn. Een herroepingsrecht (de zogeheten bedenkperiode) van 14 dagen, is niet van toepassing op de overeenkomsten die u sluit met Landal GreenParks. Het is raadzaam bij boeking een annuleringsverzekering af te sluiten. Zonder annuleringsverzekering óf met annuleringsverzekering en ongeldige reden zijn de volgende bepalingen van toepassing:

    Zonder annuleringsverzekering
    • Bij annulering meer dan 4 weken vóór aanvang van het verblijf, is 30% van het totaalbedrag verschuldigd.
    • Bij annulering binnen 4 weken vóór aanvang van het verblijf, is het volledige totaalbedrag verschuldigd.
    • Bij voortijdige beëindiging van het verblijf, is het volledige totaalbedrag verschuldigd.
    • Bij annulering vóór aanvang van het verblijf, wordt de boeking direct na de telefonische opdracht geannuleerd. Herroeping is dan niet meer mogelijk. 
    Met annuleringsverzekering
    • Bij voortijdig vertrek vindt terugbetaling plaats naar rato van het aantal niet verbleven nachten. Dit voortijdig vertrek dient u direct bij de parkreceptie te melden. Niet verbruikte extra's (bedlinnen, gemeenteheffingen, reserveringskosten, verzekeringen, enz.) worden niet terugbetaald. 
    • Annulering is uitsluitend mogelijk per accommodatie, niet per persoon. 
    • De annuleringsverzekering geeft dekking na betaling van de verzekeringspremie tot het vertrek van het park.
    Premie annuleringsverzekering per accommodatie
    • € 27,50 (weekend of midweek) per accommodatie
    • € 35,50 (week) per accommodatie
    • € 1,25 (per nacht) per campingplaats 
    Om voor uitkering van de annuleringsverzekering in aanmerking te komen, dient u een annuleringsverklaring in te vullen en bewijsstukken voor te leggen.

    Hoe kan ik mijn reis annuleren?
    Om uw reis te annuleren kunt u contact opnemen met het Contact Center via tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten) of per e-mail via info@landal.com.
  • Mijn persoonsgegevens kloppen niet in de reservering
    Wanneer de persoonsgegevens in uw reservering niet correct zijn, neemt u dan alstublieft contact op met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).
  • Hoe kan ik mijn reservering wijzigen en-of arrangementen bijboeken?
    Indien u, na de totstandkoming van de overeenkomst wijzigingen in de overeenkomst wenst aan te brengen is Landal GreenParks niet verplicht die te accepteren. Het is ter vrije keuze aan Landal GreenParks om te bepalen of en in hoeverre die wijzigingen worden geaccepteerd. Wijzigingen van aankomstdatum en/of locatie vanaf 28 dagen voor aankomst zijn niet toegestaan. In deze gevallen gelden de annuleringskosten.

    Wanneer u een arrangement wenst toe te voegen aan uw reservering of informatie wilt over het wijzigen van een reservering, kunt u telefonisch contact opnemen met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).
Betalen
  • Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt. Wat moet ik doen?
    U ontvangt uw reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na het vastleggen van uw reservering per e-mail. Indien u deze bevestiging kwijt bent geraakt, verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten). Wij zullen vervolgens uw reserveringsbevestiging opnieuw naar u sturen per e-mail. U dient deze goed te bewaren, uit te printen en mee te brengen naar het park.
  • Mijn factuur van een reservering is niet juist. Wat moet ik doen?
    Indien Landal GreenParks uw reservering in behandeling neemt, zendt Landal GreenParks u per e-mail een reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na verrichting van de reservering. Deze dient u direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele onjuistheden dienen onmiddellijk medegedeeld te worden aan Landal GreenParks. Neemt u hiervoor telefonisch contact op met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).
  • Krijg ik na mijn betaling een betalingsbevestiging?
    Als u betaald heeft via een elektronische overboeking, ontvangt u géén betalingsbevestiging.

    Als u vanuit “Mijn reservering” betaald heeft via iDeal, PayPal of Credit Card, ontvangt u een betalingsbevestiging via e-mail.

    U kunt uw reservering online bekijken via uw reserveringsbevestiging. Klik hiervoor links boven op de link “Mijn reservering”.

    Wanneer u nog niet heeft betaald ontvangt u een bericht van ons.

    Helaas is het nog niet mogelijk om groepsboekingen online te bekijken en online te betalen.
  • Wanneer moet ik mijn reservering betalen?
    Reserveringen tot € 150 dient u onmiddellijk geheel te voldoen bij de reservering. In geval de huurprijs meer dan € 150 bedraagt, dient u een aanbetaling van 30% te doen met een minimum van € 150, vermeerderd met de verplichte bijkomende kosten. Betaling van voornoemde bedragen dienen te gebeuren binnen 14 dagen na datum van de bevestiging; tevens factuur van de reservering van Landal GreenParks. 

    Voor een campingplaats dient 50% van de verschuldigde kosten binnen 14 dagen na datum van de bevestiging/factuur aanbetaald te worden.

    Het totaalbedrag van de reservering dient uiterlijk 8 weken voor de dag van aankomst van het verblijf te zijn ontvangen door Landal GreenParks. Dit zoals staat vermeldt in de bevestiging van de reservering. 

    Bij reservering binnen 8 weken voor aanvang van het verblijf moet het gehele bedrag voldaan worden binnen 14 dagen na datum van de bevestiging/factuur.
  • Is online betalen veilig?
    Voor Landal GreenParks is veiligheid erg belangrijk. Wij behandelen uw gegevens dan ook strikt vertrouwelijk. Wij verzorgen dit voor u door:
    • samenwerking met een betrouwbare partner als Ingenico;
    • gebruik te maken van een beveiligde omgeving voor het reserveringsproces inclusief het betalingsgedeelte;
    • gebruik te maken van een Secure Socket Layer (SSL)* om persoonlijke informatie te beschermen tijdens het versturen van gegevens via Internet. U kunt dit zien door het verschijnen van een hangslotje rechtsonder in uw scherm op het moment dat in u het online betaalgedeelte bent. 
    * SSL is een industrie standaard die wordt ondersteund door webbrowsers van onder andere Microsoft, Firefox (Mozilla), Google, Apple en Opera. Wij gebruiken het om uw credit card of andere betaalgegevens, naam, adres en andere persoonlijke informatie volledig versleuteld (encrypted) over internet te verzenden zonder dat een andere persoon achter deze gegevens kan komen.
Verzekeringen
  • Kan ik via Landal GreenParks ook een reisverzekering afsluiten?
    Niet alle reizen zijn standaard, zo ook niet alle reisverzekeringen. Daarom biedt Landal GreenParks, in samenwerking met Europeesche verzekeringen, u een reisverzekering aan afgestemd op het type vakantie. Hierdoor bent u tegen de juiste risico’s verzekerd voor een zeer scherp tarief. U kunt eenvoudig tijdens uw reservering een reisverzekering afsluiten.

    De voordelen van een reisverzekering via Landal GreenParks op een rij:
    • U betaalt niet per persoon, maar per wooneenheid
    • De verzekering biedt een uitgebreide wintersportdekking
    • De dekking geldt niet alleen voor de gebruikelijke weekend/midweek of week, maar indien uw bestemming meer dan 500 km van uw vaste woning ligt, voor de hele reisperiode (één dag voor en één dag na de geboekte periode)
    • U krijgt snelle en accurate hulp
  • Waar kan ik het schadeformulier vinden?
    Wanneer u uw reservering geannuleerd heeft en u heeft een annuleringsverzekering, dan kunt u via een schadeformulier deze kosten verhalen op de verzekeringsmaatschappij. Dit kunt u doen wanneer de reden van de annulering onder de annuleringsvoorwaarden valt. Via onderstaande link vindt u de schadeformulieren van de Europeesche Verzekeringen.
  • Zit er bij de reisverzekering ook een wintersportdekking inbegrepen?
    De reisverzekering, die via Landal GreenParks afgesloten wordt, is inclusief wintersportdekking.
  • Waarom is het belangrijk om een annuleringsverzekering af te sluiten?
    Onbekommerd vakantie vieren met uw gezin, partner of vrienden. Even weg uit de dagelijkse routine en heerlijk genieten van een nieuwe omgeving in de natuur. Wij proberen er alles aan te doen om uw verblijf zo ontspannen en veilig mogelijk te laten verlopen. Helaas blijft de kans aanwezig dat u vooraf uw vakantie moet annuleren omdat er zich een calamiteit voordoet. Een passende annuleringsverzekering is daarom belangrijk. 

    Er kan altijd iets gebeuren, waardoor u vooraf uw verblijf moet annuleren of noodgedwongen uw vakantie moet afbreken. Het is dan wel zo prettig als dit geen financiële gevolgen voor u heeft (annuleringskosten)! Met de eenvoudig af te sluiten annuleringsverzekering wordt (een gedeelte van) de reissom vergoed, ook als u maar een deel van de vakantie mist. En dat is een prettige extra zekerheid.
Voorwaarden
  • Hoe oud moet je zijn om een reservering te mogen maken bij Landal GreenParks?
    Landal GreenParks neemt alleen reserveringen in behandeling van personen die 18 jaar of ouder zijn. Reserveringen die gemaakt zijn door personen jonger dan die leeftijd zijn dan ook niet geldig. 

    Landal GreenParks behoudt zich het recht voor zonder opgave van redenen afwijkende reserveringen, met name groepen, te weigeren, dan wel hieraan speciale voorwaarden te stellen.
  • Waarom kunnen niet alle aanbiedingen en arrangementen worden gereserveerd via internet?
    Via internet kunnen aanbiedingen en arrangementen, die vermeld staan in onze brochure, worden gereserveerd. Speciale acties, die niet in de brochure staan vermeld, kennen vaak hele specifieke mogelijkheden of voorwaarden die niet altijd rechtstreeks in ons systeem geboekt kunnen worden. Daarom kunt u in het laatste geval vaak beter telefonisch contact met ons opnemen met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).
  • Wat zijn de Algemene Voorwaarden van Landal GreenParks?
    Via onderstaande link vindt u de Algemene Voorwaarden van Landal GreenParks.
  • Welke kortingen worden gehanteerd door Landal GreenParks?
    Landal GreenParks biedt vele standaard kortingsmogelijkheden. Ook tijdens vakantieperiodes en feestdagen. Indien één van de kortingen van toepassing is, wordt deze automatisch verwerkt in de prijsberekening.
  • Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
    Wanneer u een boeking maakt om op één van onze parken te verblijven, hebben wij bepaalde gegevens van u nodig. Ook in andere gevallen, zoals bij informatieaanvragen, de administratie omtrent bijvoorbeeld prijsvragen en het bezoeken van onze websites, verwerken wij gegevens. Hierbij maken wij ook gebruik van derden die bepaalde persoonsgegevens ontvangen en namens Landal GreenParks verwerken. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor de verzending van brochures en mailings of het verwerken van onze gastenenquête. Ingeval van een boeking worden uw gegevens vanzelfsprekend gedeeld met het park waar u zult verblijven.

    In de Privacy Notice staat meer uitgebreid beschreven welke gegevens wij kunnen verwerken en wat wij daar mee doen.
Air Miles
  • Kan ik mijn Air Milesreservering wijzigen?
    Het is niet mogelijk om uw Air Milesreservering te wijzigen van park en verblijfsperiode. Wel is het toegestaan om het type accommodatie te wijzigen. Dit is uitsluitend mogelijk, wanneer het type naar keuze nog beschikbaar is via Air Miles.
  • Waar kan ik mijn Air Milessaldo raadplegen?
    Voor informatie over uw Air Milessaldo verwijzen wij u door naar de website van Airmiles. Bij 'mijn saldo' kunt u uw saldo raadplegen. Ook kunt u contact opnemen met de Air Miles klantenservice via telefoonnummer 085 - 0022 209 (lokaal tarief).
  • Kan ik korting krijgen met Air Miles?
    U kunt reserveren met Air Mileskorting via onze Air Milespagina. U kunt ook telefonisch reserveren via 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).

    Bekijk de voorwaarden voor het inwisselen van Air Miles.
  • Hoe kan ik reserveren met Air Miles?
    U kunt reserveren met Air Mileskorting via onze Air Milespagina. U kunt ook telefonisch reserveren via 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).