Veelgestelde vragen

Reserveringen
  • In welke gevallen kan ik mijn verblijf alleen telefonisch boeken?

    Als je op dezelfde dag nog wilt aankomen, dan is je verblijf alleen nog telefonisch te boeken. Wij nemen dan contact op met het park om ervoor te zorgen dat het door jouw gekozen verblijf op tijd gereed is. Ook wanneer er nog maar één nummer over is van het accommodatietype dat je wilt boeken, kan het voorkomen dat je de boeking alleen telefonisch kunt maken. We vertellen je dan graag meer over de locatie van dit accommodatie, zodat je weet wat je kunt verwachten bij aankomst op het park.

  • Krijg ik een speciale korting als ik meerdere accommodaties in één keer reserveer?

    Nee, er is geen speciale korting bij het reserveren van meerdere accommodaties in één keer. Wel betaal je maar een keer reserveringskosten en eventuele voorkeurskosten.

  • Hoeveel accommodaties kan ik tegelijk reserveren?

    Je kunt via onze website maximaal 4 accommodaties tegelijk reserveren. Je kunt je combinatiereservering samenstellen op één park en voor één reisperiode. De bungalowtypes kunnen verschillend zijn en mogen ook een combinatie van een bungalow en een campingplaats zijn. Wanneer je meerdere bungalows tegelijk reserveert, betaal je maar één keer reserveringskosten. Heb je de voorkeur om meerdere bungalows naast elkaar te boeken? Dat kan! Kies bij voorkeuren de gewenste huisnummers (je betaalt maar één keer voorkeurskosten).  

    Wil je meer dan 4 bungalows tegelijk reserveren? Neem dan contact op met ons Contact Center via: 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten). Wil je meer dan 25 accommodaties tegelijk reserveren? Dan kun je terecht bij onze afdeling Business Line. Het telefoonnummer van deze afdeling is  +31 (0)88 - 205 98 88.

  • Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt. Wat moet ik doen?

    Binnen een uur na het maken van je reservering ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Heb je deze niet ontvangen of ben je deze kwijt? Neem dan telefonisch contact met het Contact Center via 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten). We mailen je de reserveringsbevestiging dan opnieuw.

  • Ik heb hulp nodig met een reservering bij Dormio Resort Eifeler Tor. Hoe kan ik jullie bereiken?

    Wanneer je problemen en/of vragen hebt over een reservering bij Dormio Resort Eifeler Tor, helpen we je graag telefonisch verder. Je kunt ons bereiken via +31703003522.

Acties en aanbiedingen
  • Hoe kan ik een aanbieding of last minute telefonisch reserveren?

    Mocht je van een aanbieding gebruik willen maken, dan kun je dat direct online reserveren. Doe je dat toch liever telefonisch, vermeld dan altijd een actiecode. Deze wordt genoemd bij de omschrijving van de aanbieding.

  • Hoe kan ik mijn kortingsbon gebruiken voor een reservering?

    Heb je een kortingscode en wil je deze gebruiken voor een nieuwe reservering? Ga dan naar de url horend bij deze kortingscode. Elke kortingsbon beschikt over een unieke actiecode die te vinden is op de bon. Je gaat dan naar www.landal.nl/*vul hier jouw actiecode in*. Op deze pagina zie je gelijk welke voorwaarden er allemaal gelden op deze kortingsactie.

    Voor bestaande reserveringen korter dan 14 dagen geleden gemaakt, neem je contact op met het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).

    Voor reserveringen, langer dan 14 dagen geleden gemaakt, kun je helaas geen kortingsbon meer gebruiken. 

Extras en arrangementen
  • Welke arrangementen kan ik reserveren?

    Je kunt een arrangement eenvoudig samen met jouw bungalow online reserveren. Kijk voor je reserveert wat de mogelijkheden zijn op het park van jouw keuze. Niet alle arrangementen zijn na het maken van een reservering nog op te geven. Naast de bovenstaande arrangementen zijn er ook all-in arrangementen waarbij ook de bungalowhuur al inbegrepen is.

  • Kan ik mijn boodschappen online bestellen?

    Voor een groot aantal parken kun je online boodschappen bestellen. Wanneer je een verblijf gereserveerd hebt, kun je tot twee dagen voor aankomst alvast boodschappen online bestellen. Wij zorgen er dan voor dat jouw bestelling bij aankomst voor je klaar staat in de bungalow. Dat is makkelijk!

  • Kan ik ook een Comfortpakket boeken bij mijn reservering?

    Het is zeker mogelijk om een Comfortpakket te reserveren. Je kunt het gewenste pakket aanvinken onder het menu 'Extra' bij je online boeking of je kunt het gewenste pakket doorgeven aan de medewerker van het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).

  • Ben ik verplicht bedlinnen af te nemen bij een verblijf?

    Bedlinnen is een verplichte afname bij Landal GreenParks. De kosten hiervoor bedragen € 8,95 per persoon per verblijf en indien relevant kinderbedlinnen voor € 7,50 per kind per verblijf. Indien je gebruik wilt maken van een kinderbedje en deze niet standaard in de bungalow is inbegrepen, wordt er extra huur gerekend voor het kinderbed.

  • Wanneer zijn de schoolvakanties en feestdagen precies?

    Via de volgende link vind je een overzicht van de landelijke schoolvakanties en feestdagen. De voorjaars-, mei-, herfst- en kerstvakantie zijn adviesdata van  het Ministerie van Onderwijs. Informeer bij de school van jouw kind(eren) of de onderstaande periodes inderdaad gelden.

Reserveren camping
  • Kan ik speciale voorkeuren met betrekking tot mijn campingreservering doorgeven?

    Het kan zijn dat je speciale wensen hebt ten aanzien van jouw reservering. Bijvoorbeeld: twee campingplaatsen naast elkaar. Wanneer je een voorkeur hebt voor een specifieke plaats, wordt hier € 8,95 voorkeurstoeslag voor berekend. Neem voor speciale verzoeken contact op met onze medewerkers van het Contact Center, tel. 0900 - 8842 (gebruikelijke belkosten).

  • Geldt er een minimale verblijfsduur voor campingreserveringen?

    In de zomervakantie geldt vaak een minimale verblijfsduur van 7 aaneengesloten nachten met aankomst op een vaste dag. Je vind deze informatie op de website van de camping onder het kopje 'prijsinformatie'.

  • Kan ik bij Landal GreenParks ook met mijn ACSI-kaart reserveren?

    Ja, je kunt bij ons ook met je ACSI-kaart reserveren voor alle campings. Dit kan alleen direct bij het park van jouw keuze en helaas niet via onze centrale reserveringsafdeling of via de website.

Betalen
  • Ik heb een giftcard of een voucher hoe kan ik hiermee betalen?

    Gebruik je giftcard of recreatie-voucher als betaalmiddel tijdens het maken van een nieuwe boeking op onze website of na het plaatsen van een boeking in jouw persoonlijke Mijn-Landalaccount. Je kunt hem ook inwisselen op een van onze parken. Als de waarde van de giftcard of voucher lager is dan de reissom, kun je het restant betalen met iDeal of met je creditcard. 

  • Ik heb een herinnering of aanmaning ontvangen. Wat moet ik doen?

    Als je inmiddels al hebt betaald, dan kun je de herinnering als niet verzonden beschouwen. Als je nog niet hebt betaald, dan vragen we je om te betalen binnen de gestelde betaaltermijn. Wij kunnen hier geen uitzonderingen op maken. Als je niet betaalt binnen de gestelde termijn, moeten wij helaas jouw reservering annuleren.

  • De reissom is twee keer afgeschreven van mijn rekening. Wat nu?

    Vervelend als dit het geval is. Het te veel betaalde bedrag storten we binnen enkele dagen terug op je rekening. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.

  • Kan ik betalen met PayPal?

    Betalingen kunnen veilig en gemakkelijk gedaan worden vanaf een bankrekening, creditcard of van ontvangen geld op de PayPal-rekening. (alleen bij online reserveringen, 0 - 56 dagen voor aankomst). Kijk hier voor meer informatie over de betaalmogelijkheden.

  • Kan ik uitstel van betaling krijgen?

    In onze algemene voorwaarden kun je zien welke betaaltermijn voor jou van toepassing is. Wij maken hiervoor geen uitzonderingen. Als je niet betaalt binnen de gestelde betaaltermijnen, dan moeten wij helaas jouw reservering annuleren

Verzekeringen
  • Kan ik via Landal GreenParks ook een reisverzekering afsluiten?

    Niet alle reizen zijn standaard, zo ook niet alle reisverzekeringen. Daarom biedt Landal GreenParks, in samenwerking met Europ Assistance, een reisverzekering aan afgestemd op het type vakantie. Hierdoor ben je tegen de juiste risico’s verzekerd voor een zeer scherp tarief. Je kunt de reisverzekering eenvoudig tijdens het reserveren afsluiten.

    De voordelen van een reisverzekering via Landal GreenParks op een rij:

    • Je betaalt niet per persoon, maar per wooneenheid
    • De verzekering biedt een uitgebreide wintersportdekking
    • De dekking geldt niet alleen voor de gebruikelijke weekend/midweek of week, maar indien je bestemming meer dan 500 km van je vaste woning ligt, voor de hele reisperiode (één dag voor en één dag na de geboekte periode)
    • Je krijgt snelle en accurate hulp

  • Waar kan ik het schadeformulier vinden?

    Wanneer je je reservering geannuleerd hebt en je hebt een annuleringsverzekering, dan kun je via een schadeformulier deze kosten verhalen op de verzekeringsmaatschappij. Dit kun je doen wanneer de reden van de annulering onder de annuleringsvoorwaarden valt. 

  • Zit er bij de reisverzekering ook een wintersportdekking inbegrepen?

    De reisverzekering, die via Landal GreenParks afgesloten wordt, is inclusief wintersportdekking.

  • Waarom raden jullie een annuleringsverzekering aan?

    Er kan altijd iets gebeuren, waardoor je vooraf je verblijf moet annuleren. Dat kan door een reden zijn, die je niet had voorzien. Dit heeft in veel gevallen financiële gevolgen. Daarom is het altijd een goed idee om een annuleringsverzekering af te sluiten. Zodat je een gedeelte of de gehele reissom terug ontvangt. Wij werken samen met de annuleringsverzekering van EuropAssistence. Lees meer over deze annuleringsverzekering.

Voorwaarden
  • Hoe oud moet je zijn om een reservering te mogen maken bij Landal GreenParks?

    Landal GreenParks neemt alleen reserveringen in behandeling van personen die 18 jaar of ouder zijn. Reserveringen die gemaakt zijn door personen jonger dan die leeftijd zijn dan ook niet geldig. 

    Landal GreenParks behoudt zich het recht voor zonder opgave van redenen afwijkende reserveringen, met name groepen, te weigeren, dan wel hieraan speciale voorwaarden te stellen.

  • Wat zijn de Algemene Voorwaarden van Landal GreenParks?

    Via onderstaande link vind je de Algemene Voorwaarden van Landal GreenParks.

  • Welke kortingen worden gehanteerd door Landal GreenParks?

    Landal GreenParks biedt vele standaard kortingsmogelijkheden. Ook tijdens vakantieperiodes en feestdagen. Indien één van de kortingen van toepassing is, wordt deze automatisch verwerkt in de prijsberekening.

  • Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

    Wanneer je een boeking maakt om op één van onze parken te verblijven, hebben wij bepaalde gegevens van je nodig. Ook in andere gevallen, zoals bij informatieaanvragen, de administratie omtrent bijvoorbeeld prijsvragen en het bezoeken van onze websites, verwerken wij gegevens. Hierbij maken wij ook gebruik van derden die bepaalde persoonsgegevens ontvangen en namens Landal GreenParks verwerken. Dit gebeurt bijvoorbeeld voor de verzending van brochures en mailings of het verwerken van onze gastenenquête. Ingeval van een boeking worden je gegevens vanzelfsprekend gedeeld met het park waar je zult verblijven.

    In de Privacy Notice staat meer uitgebreid beschreven welke gegevens wij kunnen verwerken en wat wij daar mee doen.

  • Waarom ontvang ik geen Jong gezin- Alles kids- of 55+ korting?

    Landal GreenParks hanteert geen onderscheid op basis van leeftijd of gezinsfase. Hierdoor is de juiste prijs eerder zichtbaar in het boekingsproces. Door deze transparantere prijsstelling zie je direct de op dat moment beste prijs.

Air Miles
  • Kan ik mijn Air Milesreservering wijzigen?

    Het is niet mogelijk om je Air Milesreservering te wijzigen van park en verblijfsperiode. Wel is het toegestaan om het type accommodatie te wijzigen. Dit is uitsluitend mogelijk, wanneer het type naar keuze nog beschikbaar is via Air Miles.

  • Kan ik korting krijgen met Air Miles?

    Het is voor Air Miles spaarders niet meer mogelijk om Air Miles punten in te leveren bij Landal GreenParks.

    Heeft u een verblijf geboekt in de periode van 1 juni tot en met 31 december 2021, dan verandert er voor uw verblijf niets. Bekijk hier de voorwaarden die gelden voor uw reservering.